بیرانوند: خواستار نگاه ویژه به ایران شده‌ایم/ نباید چوب اشتباه 10 سال پیش را بخوریم

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اینکه 10 سال پیش، ورزشکاری اشتباه کرده نباید الان چوبش را ما بخوریم و سهمیه ایران برای حضور در المپیک 2020 کاهش پیدا کند.

محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد صحبت‌های دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری مبنی بر عدم اختصاص سهمیه اضافه به کشورهای خاطی در زمینه دوپینگ از جمله ایران، اظهار داشت: اعتراض کتبی خودمان را به فدراسیون جهانی وزنه برداری ارسال کرده ایم. درخواست داشته ایم با توجه به اینکه فدراسیون وزنه برداری ایران با مدیریت علی مرادی در 3 سال اخیر فعالیت پاکی داشته، نگاه ویژه تری به کشورمان داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه 10 سال پیش، ورزشکاری اشتباه کرده نباید الان چوبش را ما بخوریم و سهمیه ایران برای حضور در المپیک 2020 کاهش پیدا کند.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: علی مرادی (رئیس فدراسیون وزنه برداری) نیز با مسئولان فدراسیون جهانی صحبت می کند و امیدوارم تصمیمی اتخاذ شود که به سود ما باشد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: این بحث، یک موضوع ورزشی است و تصمیمی به شمار می رود که IOC با فدراسیون جهانی وزنه برداری اتخاذ کرده و نمی توان توقع ورود سیاسیون به این موضوع را داشت.

وی در پایان با اشاره به تأیید لباس های بانوان محجبه وزنه برداری ایران گفت: ما استارت حضور بانوان ایرانی در المیک 2020 را زده ایم و اعزام ها نیز در این راستا بوده که در مسابقات آتی بتوانیم از وجود بانوان استفاده کنیم. اگر بانوان ما بتوانند سهمیه بگیرند که ان شاءالله می گیرند، حتما در المپیک هم شرکت خواهند کرد.

604

کد خبر: 934790

وب گردی

وب گردی