فقط آمده بودندبا تابلوهای نفیس  عکس بگیرند/هیچ پولی به  بیماران نادر داده نشد

در ماه‌های گذشته مطلبی تحت عنوان خرید تابلوهای نقاشی نفیس با امضای استاد جمشید مشایخی توسط فردی که خود را خیر معرفی می‌کند در فضای مجازی منتشر شد این فرد در فیلم‌های منتشر شده عنوان می‌کند که این تابلوها را با نیت کمک به بیماران نادر خریداری کرده است و قصد خود را از اینکار اهدای مبلغ آن به بنیاد بیمارهای‌نادر اعلام می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز مدیر روابط عمومی بنیاد بیماری‌های نادر در خصوص مطالب منتشر شده در زمینه خرید تابلوهای نفیس امضا شده توسط استاد مشایخی و صرف این مبالغ برای درمان این بیماران توضیحاتی را ارایه داد.

تعداد تابلوها حدودا 41 عدد بود که تعدادی از آن‌ها توسط سایر خیران خریداری شده و هزینه آن در اختیار بنیاد بیماری‌های نادر قرار گرفته و سایر تابلوها نیز قرار بود توسط این فرد خریداری شود؛ اما برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که مبالغ فروش سایر تابلوها به دست بنیاد بیماری‌های نادر نرسیده است.

در همین‌باره پیگیر موضوع شدیم و اینکه این مبالغ به صورت درست و کامل در اختیار بنیاد بیماری‌های نادر قرار گرفته و آیا صرف بیماران شده است یا خیر؟

شکیبا پردل مدیر روابط عمومی بنیاد بیماری‌های نادر گفت: تعداد این تابلوها به 41 عدد می‌رسید و قرار بود مبلغ فروش هر یک از آن‌ها در اختیار 41 بیمار قرار بگیرد که یکی از هنرمندان خیر قرار بود طی برگزاری نمایشگاهی با فروش آن‌ها مبالغ جمع آوری شده از فروش تابلوها را صرف درمان بیماران نادر کند.

وی با بیان اینکه این تابلوها توسط استاد مشایخی امضا شده، گفت: البته تعدادی از این تابلوها در آن نمایشگاه به فروش رسید.

پردل ادامه داد: پس از گذشت چند روز از برگزاری نمایشگاه زوج جوانی تحت عنوان خیر به این بنیاد معرفی شدند و قرار شد سایر تابلوهای امضا شده توسط استاد مشایخی را خریداری کنند، از آنجا که کمک خیران به بنیاد بیماری‌های نادر بر اساس قوانین و مقررات انجام می‌شود و این موسسه باید در زمینه هزینه‌کرد این مبالغ پاسخگو باشد این زوج پس از انجام کارهای اداری چکی را به ازای خرید تابلوها در اختیار این بنیاد قرار دادند.

مدیر روابط عمومی بنیاد بیماری‌های نادر گفت: با مراجعه مسئول مالی این بنیاد برای پاس کردن این چک متوجه شدیم که حساب مورد نظر خالی بوده و هیچ مبلغ قابل برداشتی در آن حساب وجود ندارد.

وی افزود: پس از گذشت چند روز نیز این فرد با تماس با بنیاد بیماری‌های نادر اعلام کرد که به دلیل وجود برخی از مشکلات برداشت پول از حساب با مشکل مواجه شده است.

پردل افزود: این افراد با حضور در نمایشگاه و آیین افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه اقدام به گرفتن عکس‌های تبلیغاتی کردند؛ پس از گذشت چند روز برای فرستادن تابلوها برای این افراد با آن‌ها تماس گرفته شد که مشخص شد پس از اتمام این مراسم به طور کامل صرف نظر کردند.

مدیر روابط عمومی بنیاد بیماری‌های نادر افزود: این فرد با حضور در دفتر بنیاد بیماری‌های نادر اعلام کرد که قصد خرید تابلوها را ندارد و مسئولان بنیاد نیز با گرفتن تعهد نامه‌ای که وی حق تبلیغات و پخش عکس و فیلم‌ با عنوان خرید این تابلوها در فضای مجازی را ندارد، چک را به وی برگرداند.

پردل عنوان کرد: این اتفاق درحالی رخ داد که بیماران این بنیاد چشم انتظار رسیدن کمک‌ها از طریق فروش این تابلوها بودند و این موضوع باعث شد تا ما با کمک سایر خیرین مبالغی را به این 41 بیمار اهدا کنیم.

وی افزود:‌ اما متاسفانه شاهد بودیم که این افراد با انتشار این عکس‌ها در فضای مجازی اعلام کردند که تابلوها را خریداری کردند در صورتی که هیچ خریدی انجام نشده و هیچ مبلغی از طرف این افراد در اختیار بنیاد بیماری‌های نادر قرار نگرفته است.

فارس

700

کد خبر: 934815

وب گردی

وب گردی