ایران نقش بسیار مهمی در شکست تروریست های سوریه داشته است

سفیر سوریه در تهران گفت:جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در شکست دادن تروریست ها داشته است و در آینده نیز در بازسازی کشور سوریه نقش آفرینی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، عبدالرضا فرجی راد مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی عصر امروز با سفیر سوریه در تهران درباره تحولات سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار " عدنان محمود" به سخنرانی پرداخت و با ابراز خوشنودی از حضور خود در تهران گفت: جنگ سوریه از همان ابتدا جنگی بود که از سوی بیگانگان حمایت می شد و عامل اصلی آن خارجی ها بودند؛ آن ها می خواستند کشور سوریه با تمام رویکردها و استراتژی های خود زیر سوال ببرند و نابود کنند و همچنین جبهه مقاومت در منطقه را تضعیف کنند.

وی افزود: جبهه مقاومت فقط در برابر صهیونیست ها نیست بلکه این جبهه در برابر تمام بیگانگان و توسعه طلبان می ایستد و با آن ها مبارزه می کند؛ جبهه مقاومت در برابر حرکتی که به دنبال تصرف و تضعیف منطقه بودند با قدرت هرچه تمام تر ایستاد.

محمود ادامه داد: جبهه استکبار به دنبال این بود تا به وسیله سیاست های آمریکا جبهه مقاومت را تضعیف کند و کشور سوریه به عنوان کشوری که در مقابل هرگونه تجاوز و سلطه گری ایستاد توانست دست آوردهای زیادی را در این مسیر ایستاد. این دستاوردهای ارتش و مردم سوریه ادامه خواهد داشت لذا این دستاوردها با توجه به پیوند های عمیقی که میان سوریه و ایران و روسیه وجود دارد عمیق تر خواهد شد.

سفیر سوریه در تهران گروه های تروریستی را ابزاری در دست آمریکا دانست و تصریح کرد: از همان ابتدا بر این موضوع تاکید داشتیم که سیاست های آمریکا در منطقه در واقع همان سیاست های رژیم صهیونیستی است؛ تنها سیاست های آمریکا در منطقه وجود ندارد بلکه سیاست های صهیونیست ها نیز کاملا مشاهده می شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم سوریه توانستند با شکست دادن تروریست ها به استراتژی های خود دست پیدا کنند به همین دلیل آمریکا واکنش های مختلفی را به این موضوع نشان داد و به تجاوزگری های خود همراه با فرانسه و انگلیس در سوریه ادامه داد، آن ها تلاش کردند به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی به این کشور حمله کنند اما تمام مردم دنیا خیمه شب بازی آن ها را متوجه شدند و سناریو آن ها بر ملا شد.

محمود تاکید کرد: آن‌ ها می خواستند به وسیله این تجاوز در مقابل دستاوردهای ارتش سوریه به تروریست های شکست خورده روحیه بدهند اما تجاوز این ۳ کشور هیچ گونه تاثیری بر تداوم مبارزه و مقاومت سوریه در برابر تروریست ها نداشته بلکه مردم در این مسیر مصمم تر شده اند.

سفیر سوریه در تهران اذعان داشت: روندی که در سوریه شاهد آن هستیم روند بسیار خوبی است؛ امروز می توانم بگویم که مردم سوریه بیش از گذشته همت و اراده خود را محکم کرده اند تا با تروریست ها مقابله بکنند؛ تاریخ نشان داده است که مردم سوریه با مقاومت توانسته اند بر کسانی به دنبال طمع ها بوده اند پیروز شوند.

وی با اشاره به شهدای ایرانی و لبنانی محور مقاومت گفت: ایران و حزب الله لبنان شهدای بسیاری در مسیر حمایت از محور مقاومت داده اند؛ جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در شکست دادن تروریست ها داشته است و در آینده نیز در بازسازی کشور سوریه نقش آفرینی خواهد کرد.

محمود در پایان اظهار داشت: مردم سوریه به حضور نا مشروع بیگانگان در سوریه پایان خواهند داد.

302

کد خبر: 934844

وب گردی

وب گردی