پور ابراهیمی: طرح اصلاح نظام بانکی در حال تکمیل است

نماینده مجلس در خصوص اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: این طرح در حال تکمیل است که دو موضوع در آن مطرح شده ، یکی اصلاح نظام بانکی و دیگری اصلاح قوانین بانک مرکزی است

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در پاسخ به این پرسش که چرا دولت با در اختیار داشتن ابزار های ملی هر بار در مدیریت بازار ارز دچار مشکل می شود گفت: این سوال را باید از خودشان بپرسیم، ما خودمان بارها به آنان تذکر می دهیم.

وی در خصوص طرح اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: این طرح در حال تکمیل است که دو موضوع در آن مطرح شده، یکی اصلاح نظام بانکی و دیگری اصلاح قوانین بانک مرکزی است، این دو با هم در حال پیش رفتن هست و لوایح دولت هم رسیده است.

پور ابراهیمی ادامه داد: من فکر می کنم کار این طرح در کمیته اواسط تابستان تمام شود و ان شاءالله تا مهر و آبان در کمیسیون کارش تمام می شود و در نهایت این طرح تا اواخر سال به صحن مجلس می آید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص دخالت دادن نظر فقها در مورد ربوی بودن نظام بانکی و اصلاح آن ابراز کرد: بله این نظرات اعمال شده است.

وی در ادامه گفت: به دلیل اهمیت موضوع، سال گذشته با هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی خدمت مراجع رسیدیم، گزارش دادیم که این کارها را انجام دادیم و درخواست کردیم که به ما کمک کنند.

پور ابراهیمی در پایان با تاکید بر حل شبهات نظام بانکی اظهار داشت: از دغدغه های ما حل شبهاتی است که برای مردم، مراجع تقلید و فعالان اقتصادی در این زمینه به وجود آمده است.

303

کد خبر: 934850

وب گردی

وب گردی