طبس به وقت 5 اردیبهشت 59

صحرای طبس در تاریکی یکی از شبهای اردیبهشت 59 که مهتابی و از توفان و بادهای تند هوای کویر خبری نبود به ناگاه وقایعی در خود دید که تا همیشه در اذهان خواهد ماند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، حادثه طبس یکی از معجزات و امدادهای الهی بود که دست آمریکا را مانند همیشه برای کشور عزیزمان رو کرد و مرور آن تفسیر یک روایت است.

پنجم اردیبهشت سال 59، شش هواپیما و هشت بالگرد آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران وارد فضای پروازی ایران شدند اما غافل از نگاه خداوند به مردم ایران به امر و دستور خدا طوفان شنی برخاست که این بالگردها و هواپیماها سقوط کرده و بار دیگر حقانیت خدا برای همگی روشن شد.

طبس مرکز شهرستان طبس، شهری کویری در غرب استان خراسان جنوبی ایران است. این شهرستان تا تیر ماه 39 یکی از بخش‌های سه‌گانه شهرستان فردوس بود که در این سال از فردوس جدا شده و به‌صورت شهرستان مستقل درآمد. این شهر پیشتر جزئی از استان یزد بود که حدود 6 سال یعنی از سال 91 به استان خراسان جنوبی ملحق شد.

سید صولت مرتضوی، استاندار اسبق خراسان جنوبی در رابطه با این که چرا این حادثه در صحرای طبس افتاد و در تشریح وضعیت جغرافیایی منطقه، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این موضوع به دلیل فضای جغرافیای صحرای طبس بود که آمریکا به شناسایی منطقه از گذشته پرداخته و متوجه این موضوع شده که این نقطه یک نقطه کوری بوده و رادارهای ایران قادر به شناسایی آنان نبودند و از این مسیر قصد ورود به جمهوری اسلامی ایران را داشتند اما غافل از آن که قدرت الهی با ارسال طوفان شن آنها را زمین گیر کرد.

استاندار اسبق خراسان جنوبی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام استکباری ایالات متحده آمریکا همواره درصدد دخالت های گوناگون در امورات داخلی کشور از جمله طراحی های کودتاهای متعدد بود که این موضوع منجر به آن شد تا دانشجویان پیرو خط امام (ره) در آن بازه زمانی اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کرده و با واکنش های داخلی و خارجی مواجه شوند.

وی ادامه داد: در نتیجه امام (ره) به عنوان فصل الخطاب حرکت دانشجویان خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم قلمداد فرمودند.

استاندار اسبق خراسان جنوبی تصریح کرد: اسناد متعددی از لانه جاسوسی در رابطه با دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران به دست آمد و نهایت امر شخصیت های وابسته به نظام آمریکا هم شناسایی شدند؛ در همین زمان بود که رژیم آمریکا درصدد تصمیم گیری برای حمله به ایران بود و با عملیاتی که شاید در چندین ماه طراحی شده بود ماکت هایی را در خارج از کشور ساخته و عملیات رهاسازی گروگان ها را تمرین کرده بودند.

آمریکا با کمک بنی صدر به شناسایی نقاط کور وارد طبس شد

استاندار اسبق خراسان جنوبی گفت: آمریکا با استفاده از فضای موجود در کشور از جمله حضور رئیس جمهور وقت یعنی «ابوالحسن بنی صدر» از چهره های وابسته و غرب گرا و با توجه به مشکلاتی که در آن دوران بود از جمله جنگ تحمیلی، ناسامانی هایی که مدیریت کشور مخصوصا در مدیریت ارشد کشور بالاخص دولت وجود داشت و با توجه به تسلط و شناختی که نسبت به فضای کشور داشت تصمیم گرفت تا از خطوط کور وارد کشور شده و بنا به تعبیر خود از یک عملیات پارتیزنی وارد تهران شوند و درنتیجه گروگان های آمریکایی را آزاد کنند.

وی ادامه داد: قطعا آمریکایی ها با برخی از وابستگانی که در کشور داشتند در صدد به وجود آوردن کودتا در ایران بودند تا بتوانند از این طرف حملات دیگری را به سایر مراکز مهم جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

آمریکا در یک عملیات طراحی شده وارد صحرای طبس شد

استاندار اسبق خراسان جنوبی بیان کرد: آمریکا در یک عملیات طراحی شده به صحرای طبس رسیدند؛ پدافندهای هوایی و رادارها نتوانستند یا نخواستند آنها را شناسایی کنند به آن معنا که ممکن است هواپیماها با هماهنگی با برخی از وابستگان شان در داخل کشور قصد ورود از خطوط کور به جمهوری اسلامی را داشتند.

وی با بیان این که در صحرای طبس معجزه ای رخ داد، ادامه داد: با به آغاز طوفان شن هواپیما و هلی کوپترهای آمریکا در منطقه طبس زمین گیر و برخی از آنها سقوط کردند. برای نجات آنها و برای تجدید قوا در منطقه طبس آنها توقف کرده بودند که به ناگاه آن طوفان شن آمد و نهایت امر فتنه استکبار جهانی نقش برآب شد.

فتح لانه جاسوسی به عنوان یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

مرتضوی با بیان این که در رابطه با این موضوع می توان به دو مبحث مهم اشاره کرد، گفت: اولین موضوع آن بود که عزیزان سپاهی ما از استان یزد مخصوصا سردار شهید منتظرالقائم به اتفاق دوستانشان برای دستگیری و تسلط بر هواپیماها و جنگ افزارهایی که آمریکا وارد کرده بود وارد صحرای طبس شدند که متاسفانه ابوالحسن بنی صدر جنایت دیگری را در تاریخ ایران رقم زد و دستور بمباران منطقه را به نیروی هوایی داد که باعث شهادت فرماندهی سپاه یزد شد.

وی با بیان این که دومین موضوع مهم این بحث فتح لانه جاسوسی به عنوان یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: این فتح به عنوان انقلاب دوم و این رسوایی که برای آمریکا خداوند رحمان به واسطه شن های طبس به وجود آورد یکی از معجزات الهی و یکی از معجزات انقلاب اسلامی را در تاریخ ایران اسلامی و جهان ثبت کرد.

901/900

کد خبر: 934872

وب گردی

وب گردی