نباید در کشور فرار مالیاتی داشته باشیم/سکوت درباره قاچاق کالا از اسکله های غیرمجاز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:این نقص سیستم مالیاتی کشور است که برخی به راحتی فرار مالیاتی کرده و برخی هم به فعالیت های اقتصادی زیر زمینی دست می زنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در چند وقت اخیر در سخنرانی خود در جمع مدیران ارشد دولتی درباره لزوم اجرای قانون پرداخت مالیات توسط همه ارگانها و سازمان ها گفته بود: اگر کسانی که مالیات نمی دهند، عذر قانونی دارند، اعلام کنید؛آقای وزیر اقتصاد در سایت اعلام کنید که چه کسانی مالیات نمی دهند. شما در سایت تان بنویسید که این افراد و نهادها مالیات نمی دهند تا باآنها برخورد شود. خبرنگار سیاسی ایسکانیوز پیرامون این موضوع با غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت و گویی انجام داده، که در زیر آمده است.

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره اشاره و تاکید رئیس جمهور پیرامون لزوم پرداخت مالیات توسط همه دستگاه ها و افراد در جامعه و اعلام نام کسانی که مالیات نمی پردازند، گفت: تمامی افراد و دستگاه ها باید مالیات خود را بپردازند و پیگیری پرداخت و یا عدم پرداخت مالیات بر عهده سازمان امور مالیاتی کشور است.

وی اظهار کرد: اگر این سازمان ها در معرض تهدیدات و یا معذورات قرار می گیرند، باید این مسئله را به طور شفاف بیان کند چرا که اگر به بررسی عمیق تر این مسئله بپردازیم، سازمان امور مالیاتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی و یک بخش از مجموعه ساختار قدرت در جمهوری اسلامی است و در صورت بررسی کارشناسی ایراد به کل این مجموعه وارد است.

*نباید در کشور فرار مالیاتی داشته باشیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیرامون فرار های مالیاتی افراد مختلف و رواج مسئله قاچاق کالا نیز اذعان داشت: این نقص سیستم مالیاتی کشور است که برخی به راحتی فرار مالیاتی کرده و برخی هم به فعالیت های اقتصادی زیر زمینی دست می زنند؛ یکی از مصادیق این فعالیت ها قاچاق کالا است و با این که همه در حال صحبت کردن درباره لزوم رفع آن هستند اما هنوز اتفاقی رخ نداده و ادامه دارد.

*مسئله قاچاق کالا تهدیدی برای امنیت ملی کشور است
حیدری درباره اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور و اهمیت مبارزه با آن در تقویت اقتصاد کشور نیز افزود: به نظر من این مسئله، به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی به شمار می رود و باید شورای عالی امنیت ملی به این قضیه ورود کند از سویی دستگاه نظارتی اعم از سازمان های اطلاعاتی کشور نیز باید رصد های اطلاعاتی خود را بیش ار پیش تقویت کنند اما با وجود این که متولیان این دستگاه ها اعلام می کنند که در حال رصد این قضیه هستند اما چیزی که مردم مشاهده می کنند غیر از این است.

*از مجلس ششم تاکنون اقدامی برای مبارزه با قاچاق کالا صورت نگرفته است
وی در ادامه ضمن تاکید بر شناسایی و رفع مسئله وجود اسکله های غیرمجاز در کشور تصریح کرد: یکی از نمونه های عدم مبارزه با قاچاق کالا مسئله اسکله های غیر مجاز و ثبت نشده است؛ که اخیرا سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم این نکته را اعلام و تایید کرد.

نماینده مردم تهران در پایان اذعان کرد: آنچه که من به خاطر دارم این مسئله از زبان رئیس مجلس ششم بیان شد و تا کنون هم بیان می شود اما تاکنون اقدام عاجلی انجام نشده است. این مسئله برای وجهه نظام جمهوری اسلامی اصلا زیبنده نیست.

305

کد خبر: 934967

وب گردی

وب گردی