طالب‌زاده: سیاست حمایت از سینمای ایرانی را از اول انقلاب پیش گرفته‌ایم

تهیه کننده و مستندساز ایرانی، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی در بعدهای مختلف سینما مانند سینمای جوان و تجربی از فیلم ها و فیلمسازان حمایت شده است.

نادر طالب زاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره حمایت از محصولات فرهنگی در سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: در هر عرصه ای آنچه که ایران تولید می کند را باید با محصولات خارجی مقایسه کرد و در نهایت شرایطی را بوجود آورد که کالاهای ایرانی بتوانند با محصولات سایر کشورها رقابت کنند.

وی با اشاره به اینکه همه ابزارهای کار در شرق و غرب ساخته شده اند و ما هنوز در بسیاری از عرصه ها وارد نشده ایم، ادامه داد: اما در آینده با توجه به تلاش هایی که در این عرصه ها می شود، می توانیم وارد عرصه رقابت با سایر کشورها شویم.

اید با افزایش توانایی خود، امکان رقابت با غربی ها را بوجود آوریم. وقتی مخاطبان هزینه می کنند، دلشان می خواهد کالایی با بهترین کیفیت را داشته باشند

این تهیه کننده یادآور شد: درحال حاضر باید بتوانیم از ابزارهای مختلفی در حوزه های فرهنگی و غیر فرهنگی برای رقابت با محصولات سایر کشورها استفاده کنیم.

طالب زاده همچنین به اهمیت کیفیت کالا در نگاه مخاطبان اشاره کرد و گفت: باید با افزایش توانایی خود، امکان رقابت با غربی ها را بوجود آوریم. وقتی مخاطبان هزینه می کنند، دلشان می خواهد کالایی با بهترین کیفیت را داشته باشند.

** سیاست حمایت از سینمای ایرانی را از انقلاب تا کنون پیش گرفته ایم

این مستندساز در ادامه درباره حمایت از سینما و آثار سینمایی در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه فرهنگی هم در قسمت فیلمسازی باید وارد در دست گرفتن ابزار شویم.

طالب زاده افزود: حمایت از سینمای ایرانی سیاستی است که از ابتدای انقلاب در کشور ما وجود داشت. از ابتدای انقلاب اسلامی در بعدهای مختلف سینما مانند سینمای جوان و تجربی از فیلم ها و فیلمسازان حمایت شده است.

از ابتدای انقلاب اسلامی در بعدهای مختلف سینما مانند سینمای جوان و تجربی از فیلم ها و فیلمسازان حمایت شده است

وی با اشاره به اینکه گروه های مختلفی برای آموزش فیلم سازی در کشور وجود دارد، یادآور شد: گروه های متعدد فیلمسازی در مکان های مختلف به فیلم سازان آموزش های لازم را می دهند بطور مثال خود ما در جشنواره فیلم عمار هم تولید و هم مرحله قبل از تولید یعنی تربیت فیلمسازان جوان را عهده دار هستیم.

این مستند ساز ادامه داد: فیلمسازان در بیش از یک سال به اندازه چندین سال تربیت می شوند و همچنین آثارشان نیز دیده می شود.

طالب زاده به پیشرفت سینما در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: وقتی جشنواره ای برگزار می شود تا فیلم های جوانان به نمایش درآید، باعث می شود که این آثار در رسانه ها هم دیده شود.

وی ادامه داد: در زمان های گذشته تنها نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری مسوول آموزش و حمایت از آثار هنری بودند اما خوشبختانه امروزه تربیت فیلمسازان بسیار وسیع تر از قبل شده و گروه های مختلف وظیفه آموزش و تولید هنرمندان را عهده دار هستند.

**هنرمندان در ورک شاپ های جشنواره جهانی فیلم فجر حرف های بکری می زنند

این تهیه کننده و مستندساز در ادامه درباره ورک شاپ هایی که در جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود، اظهار کرد: این ورک شاپ ها که توسط مطرح ترین فیلمسازان دنیا برگزار می شود، به هنرمندان ایرانی و همچنین هنرمندان سایر ملیت ها کمک های بسیاری می کند.

طالب زاده ادامه داد: بزرگان سینما را به این جشنواره دعوت کرده اند تا با حرف های بکر و بدیع خود، سایر هنرمندان را از چگونگی فیلمسازی در دنیا آگاه کنند.

وی با اشاره به انتقال تجربیات متفاوت فیلسازان جهان در ورک شاپ های جشنواره فیلم فجر، یادآور شد: برخی از فیلمسازان در مستند و برخی دیگر در فیلم های اکشن و پلان باز تبحر دارند و به سادگی این اطلاعات را در اختیار علاقمندان قرار می دهند. در این ورک شاپ ها از اصول اولیه تا نگاه های متفاوت به فیلمسازی یادآوری می شود.

این تهیه کننده با اشاره به نمایش فیلم های برجسته در جهت مبارزه با استکبار در جهان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اظهار کرد: آثار کارگردان های مطرح دنیا در حوزه استکبار جهانی در این جشنواره به نمایش درمی آید. آثاری از برجسته ترین کارگردان های ترک، عراقی ، فلسطینی، مراکشی، چینی و حتی تاجیکستانی در لیست فیلم های این جشنواره گنجانده شده است.

طالب زاده گفت: مسوولان جشنواره در بخش استکبارستیزی کار خودشان را به خوبی انجام داده اند و فهرست مناسبی از این آثار را تهیه کرده اند.

** کنفرانس افق نو به زودی برگزار می شود

این مستندساز همچنین درباره آخرین فعالیت های خود، اظهار کرد: درحال حاضر برنامه هفتگی «عصر»را اجرا می کنم و همچنین کنفرانس افق نور هم در شهر مشهد برگزار می شود. در کنفرانس افق نور چند میهمان از غرب و آمریکا به این کنگره می آیند.

طالب زاده خاطر نشان کرد: کنفرانس افق نو درباره اوضاع و احوال جهان و جهان اسلام برگزار می شود.

503

کد خبر: 934970

وب گردی

وب گردی