خرم: حقوق قطع نشده، کمک‌ها یک‌پارچه شده است/ ورزشکاران نیازمند در اولویت هستند یا آنهایی که وضع مالی‌شان خوب است؟/ اخلاق‌مدارم و از هیچ احدالناسی اسم نبردم

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش گفت: ورزشکارانی که نیازمند، گرفتار، بیمار و مستأجر هستند، فرزندان شان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، کمک های بلاعوض می خواهند و روی تخت بیمارستان خوابیده اند، در اولویت قرار دارند.

محمد خرم در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد تصمیم صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزسش مبنی بر قطع حقوق 50 ورزشکار در سال جدید اظهار داشت: تأکید می کنم این حقوق نیست، بلکه کمک است. ما به جز کارمندان خودمان نمی توانیم به فرد دیگری حقوق بپردازیم. برخی از قهرمانان و پیشکسوتان ما، بازنشسته یا کارمند دولت هستند و شغل دارند. هیچ فردی نمی تواند از دو محل، حقوق بگیرد. همان طور که گفتم موضوع مورد بحث ما، حقوق نیست بلکه کمک است.

وی ادامه داد: کسی نمی تواند ادعا کند حقوق من قطع شده است، «خرم» کیست که بخواهد حقوق یک نفر را قطع کند؟ ما چه کاره این مملکت هستیم که بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم؟ ما معتقدیم کمک‌ها باید سازماندهی و ساماندهی شود. ورزشکارانی داریم که از دو، سه محل مثل فدراسیون های مربوطه، صندوق حمایت و کمیته ملی المپیک، کمک دریافت می کنند و می خواهیم این کمک ها یک‌پارچه شود و فقط از ما، کمیته ملی المپیک یا فدراسیون، کمک بگیرند. مگر این حرف بدی است؟

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصریح کرد: ورزشکارانی که نیازمند، گرفتار، بیمار و مستأجر هستند، فرزندان شان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، کمک های بلاعوض می خواهند و روی تخت بیمارستان خوابیده اند، در اولویت قرار دارند یا افراد دیگری که واقعا احساس می کنیم وضع مالی خوبی دارند و محتاج کمک نیستند؟ ما با یک جامعه میلیونی در ارتباط هستیم و حدود هزار و 200، 300 نفر از ما مستمری یا همان کمک می‌ گیرند. من که این مبالغ را نمی پردازم، صندوق یا همان دولت می دهد. اصلا هدف از تأسیس صندوق، حفظ شأن و حرمت ورزشکار و قهرمان ماست. ما وظیفه داریم نوکری این عزیزان را بکنیم و عزت و احترام آنها و حتی شأن بچه های‌شان را حفظ کنیم و اجازه ندهیم در چشم فرزندان‌شان حتی اشکی بیاید. من موظفم این مسائل را لحاظ کنم.

خرم در واکنش به اعتراض شدید هادی ساعی، قهرمان المپیکی ایران در رشته تکواندو به قطع حقوق 50 ورزشکار گفت: همان طور که گفتم این مبلغ اصلا حقوق نیست. اگر او از جای دیگری حقوق می گیرد و از صندوق حمایت هم حقوق دریافت می کند که اصلا خلاف قانون است و دستگاه نظارتی یقه هر دو ما را خواهد گرفت. ورزشکار نیازمندی وجود دارد که حتی به صد هزار تومان نیازمند است و قطعا واجب است به او کمک کنیم. اصلا شما بگویید من چه کار کنم؟

وی افزود: ما از هیچ کسی اسم نبردیم که قرار است به زعم هادی ساعی، حقوقش قطع شود. من آدم اخلاق‌مداری هستم و به خودم اجازه نمی دهم اسم هیچ احدالناسی را در مصاحبه هایم ببرم. اگر توانستید اسم این 50 نفر را بیاورید، من به شما جایزه می دهم. از زبان من، نام هیچ کسی نبرده شد و اسم هادی ساعی و هیچ ورزشکار دیگری را هم نبرده و نخواهم برد. من کلی صحبت کردم و باز هم می گویم این مبلغ، حقوق نیست و کمک است. باید به نیازمندان واقعی کمک کنیم یا افرادی که نیازمند نیستند؟ آیا از منابع دولتی می توان به یک نفر از 3 محل کمک کرد؟ بعضی از عزیزان المپیکی و قهرمان ما از چند محل، دریافتی دارند. من به شخص وزیر هم گفتم این موارد را یک‌پارچه کنید. چرا وقتی به طور مثال کمیته ملی المپیک، پرداختی دارد، ما و فدراسیون هم کمک کنیم؟ جا دارد از دو قهرمان خوب و ویژه کشورمان، آقایان علی دایی و پهلوان محمدرضا توپچی تشکر کنم که نه تنها هیچ دریافتی از صندوق نداشتند بلکه در کمک به امور خیر نیز پیش قدم بوده اند.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصریح کرد: تنها دستگاهی در ورزش که وظیفه حمایتی و کمک دارد، ما هستیم. اگر فردا خدای ناکرده ورزشکاری روی تخت بیمارستان بیفتد، مشکل اجاره خانه داشته باشد، برای خرید کفش به مشکل بخورد و دستفروشی کند، اولین نهادی که باید از آن مطالبه کنید، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان است. صندوق باید از قهرمان ما که آبرو و شخصیت ملی ماست، مراقبت کند تا شأن او در جامعه حفظ شود. دولت، صندوقی تأسیس کرده تا شأن ورزشکار و قهرمان را حفظ کند. شما باید از من مطالبه کنید که چرا یک ورزشکار در خیابان دستفروشی می کند، روی تخت بیمارستان افتاده و پول تأمین هزینه هایش را ندارد یا چرا قهرمان جهان در زندگی شخصی، مشکل مالی دارد و شرمنده خانواده اش است؟

خرم ادامه داد: من وظیفه دارم که ببینم کدام ورزشکار، نیازمندتر و گرفتارتر است چون باید شأن، عزت و آبروی او را حفظ کنیم. ما با جدیت به دنبال این موضوع هستیم. دقایقی پیش در جلسه هیأت مدیره مصوب کردیم بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان، مستمری و کمک قهرمانان به روال قبل پرداخت شود و بررسی ها نیز صورت بگیرد تا پرداختی ها یک‌پارچه باشد و کمک ها از یک محل صورت بگیرد. این کار انجام خواهد شد و ما به روال گذشته، پرداختی ها را انجام می دهیم اما همان طور که گفتم، بررسی می کنیم تا اگر ورزشکاری از جاهای مختلف، کمک دریافت می کند، یک‌پارچه شود و همه نتیجه کار عام المنفعه و خیر را ببینند.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در پایان گفت: ما قهرمانان بزرگی در کشور داریم که فقط از صندوق، کمک می گیرند و از آن جایی که با آبرو هستند به فدراسیون و جاهای دیگر نمی روند. از طرفی توان رفتن هم ندارند چون سن شان بالا رفته و ما در صندوق باید به سراغ آنها برویم ولی بعضی از عزیزان از دو، سه جا کمک می گیرند. در نهایت باید بگویم هدف ما خدمت به جامعه ورزشی است و می خواهیم یک کار ارزشی و انقلابی انجام دهیم. ما در صندوق وظیفه ای داریم که هیچ فرد و نهادی ندارد؛ آبرو، عزت و شأن ورزشکار پیشکسوت و قهرمان ما در جامعه آسیب ببیند.

604

کد خبر: 935003

وب گردی

وب گردی