موسوی لارگانی: دولت فعلی در تخلفات جا پای دولت قبلی گذاشته است

نماینده مجلس با اشاره به در آمد های دولت از افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: از 102 هزار میلیارد تومان در آمد دولت فقط 47 هزار میلیارد تومان آن مشخص است.

سید ناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص هدفمندی یارانه ها و تخلف دولت از آن گفت: در مقوله هدفمندی یارانه ها قانون گذار مصوب کرده است که دولت از در آمدی که از سرانه افزایش حامل های انرژی به دست می آورد 50 درصد آن را صرف واریز یارانه نقدی به افرادی که آسیب پذیر کند اما متاسفانه شاهد این بودیم که برنامه ریزی ها بطوری اعمال شد که نه تنها به قشر ضعیف جامعه بلکه به آن هایی که مصرف کننده بیش از حد معمول هستند یارانه داده شد و هیچ تفکیکی در این خصوص صورت نگرفت.

وی در خصوص 50 درصد دیگر در آمد های حاصل از هدفمندی یارانه ها گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار شد تا دولت 30 درصد آن را به تولید و صنعت اختصاص دهد که جبران خسارت های آن ها شود و 20 درصد مابقی هم در اختیار دولت باشد تابسته به برنامه ریزی های مدون بتواند زیر ساخت های لازم برای هر موضوعی را آماده کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در این خصوص ما شاهد آن بودیم که دولت دهم اولین مجری چنین تخلف بود که پس از اتمام فعالیت دولت دهم ،دولت یازدهم و دوازدهم با همان استراتژی ،همان روند را پیش رو گرفت و در خصوص برنامه ریزی در جهت ساماندهی و هدفمندی یارانه ها تخلف کرده است.

وی با اشاره به این که مبلغ یارانه با افزایش در آمد های دولت ناشی از بالا رفتن قیمت حامل های انرژی هیچ تغییری نکرده است ابراز کرد: پیش بینی که از سوی دیوان محاسبات اعلام شده این بوده که دولت در سال 96، رقمی بالغ بر 102 هزار میلیارد تومان در آمد تنها از افزایش قیمت های انرژی اخذ کرده است که تنها 47 هزار میلیارد تومان آن را به یارانه ها اختصاص داده است.

موسوی لارگانی در پایان اذعان کرد: متاسفانه ما بقی محل هزینه شدن مبلغ در آمد های دولت از افزایش قیمت حامل های انرژی مشخص نیست و خرج کرد این منابع از سوی دولت در هاله ای از ابهام است ضمن اینکه دولت هنوز نسبت به شفاف سازی رقم مابقی هیچ اقدامی را صورت نداده است.
303

کد خبر: 935011

وب گردی

وب گردی