تولیدات داخلی  باید از لحاظ کیفی با کالاهای خارجی برابری کند/ تولید ثروت از محل علم صورت می گیرد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد بردسیر گفت : جامعه دانشگاهی بر شرکت های دانش بنیان و کیفی گرایی در تولید محصولات که به عنوان خروجی کار محسوب می شود تمرکز ویژه ای دارد.

دکتر وحید خطیبی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز ، تولید ثروت از محل علم صورت می گیرد، شعاری که همیشه برآن اشاره داشته ایم ، اما در پیاده سازی این شعار عملکرد خوبی نداشته ایم و لذا نتوانسته ایم آنطور که باید شرکت های دانش بنیان را مدیریت بکنیم.


وی گفت : شعار ( حمایت از کالای ایرانی ) در سال 97 توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است ،شرکت های دانش بنیان، در حوزه تولیدات باید از لحاظ کیفی با کالاهای خارجی برابری کند ،اگر صرفا بخواهیم به گفتن کلامی این شعار بسنده کنیم و دچار شعار زدگی بشویم به دستاورد خوبی نخواهیم رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در ادامه گفت : جامعه دانشگاهی بر شرکت های دانش بنیان و کیفی گرایی در تولید محصولات که به عنوان خروجی کار محسوب می شود تمرکز ویژه ای دارد.

دکتر وحید خطیبی در ادامه افزود : دانشگاه آزاد پتانسیل بالایی در این امر دارد ، بدلیل تنگناهای اقتصادی که در این چند سال در دانشگاه حاکم بوده و محدودیت های مالی متعدد برای دانشگاه آزاد پدید آورده است واین امر سبب شده تا دانشگاه برای رفع نیازهای مالی خود درآمدزایی کند.




وی بیان داشت :یک مرکز دانشگاهی در کنار پرورش استعداد علمی جوانان می تواند ،به صورت مهارت محور که در سیاست ها فعلی دانشگاه آزاد وجود دارد درآمد زایی داشته باشد ، که این کسب درآمد در راستا تولید کالای ایرانی قرار بگیرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در پایان گفت :شعار دانشگاه علمی و کاربردی مهارت محوری است ،اما دانشگاه آزاد در این چند سال با در نظر گرفتن زیر ساخت های مناسب توانسته این مهارت محوری نسبت دانشگاه های دیگر به ویژه دانشگاه علمی و کاربردی افزایش بدهد.


خبرنگار : حسین طالبی
706

کد خبر: 935016

وب گردی

وب گردی