مهمترین پروژه های استان در بخش راه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

استاندار خراسان جنوبی در دیداری کاری با معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی مهمترین پروژه های استان در حوزه راه و اولویت های موجود در این بخش را مورد بحث و بررسی دقیق قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، مروج الشریعه در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی ازحمایت های مهندس امینی معاون وزیرراه وشهرسازی اظهارداشت: باعنایت به نبود آزادراه در خراسان جنوبی ، پیشنهاد می شود پروژه های مربوط به این بخش در استان برنامه ریزی و اجرایی گردد.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه برای شروع کار می توان یکی از محورهای اصلی استان را در این بخش مورد توجه قرار داد، گفت: احداث راه آهن زاهدان- بیرجند- مشهد بااعتبارات موجود در بخش دولتی امکان پذیر نیست؛ لذا هرچه سریعتر باید به دنبال فاینانس و سرمایه گذار در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی، نیز دراین دیدار اظهار داشت:یکی از مواردی که از اهمیت بالایی دراستان برخورداراست اجرای پروژه باند دوم محور بیرجند – قاین است که باید پیگیری تامین اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن صورت پذیرد.

سید مجتبی علوی مقدم، با بیان اینکه پیشنهاد می شود این پروژه از محل ماده ۵۶ اجرایی شود، گفت: پرداخت تسهیلات به پیمانکاران فعال در این محور نیز می تواند بسیار راهگشا و کمک کننده باشد .

* توسعه محورشرق و احداث راه آهن چابهار – زاهدان - بیرجند از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز در این دیدار ، گفت:توسعه محورشرق و احداث راه آهن چابهار – زاهدان - بیرجند از اهمیت بالایی برخورداراست از این رو فاینانس احداث این پروژه را در اسرع وقت پیگیری خواهیم کرد.

مهندس امینی، درخصوص پروژه دوبانده سازی محور نهبندان- سربیشه- بیرجند- قاین-بجستان- فردوس- دیهوک به راور گفت: طی مکاتبه و درخواستی به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام آمادگی شده درصورت تامین اعتبارلازم تاپایان سال مالی ۹۷(تیرماه۹۸) پروژه به اتمام برسد.

برپایه این گزارش؛ در این دیدار مقرر شد جلسه ای درخصوص پروژه آزادراه بیرجند – قاین طی چند روز آینده درمحل دفترمهندس امینی معاون برنامه ریزی وزیر و باحضور معاون ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی برگزار و تعیین وضعیت گردد.

901

کد خبر: 935044

وب گردی

وب گردی