در زمان مسوولیت نباید اعمال سلیقه سیاسی کرد

استاندار کرمان گفت: اگر بپذیریم دوره مسوولیت، امانت است، اگر هزینه ای هم برای ما داشته باشد، اهمیت ندارد و در زمان مسوولیت نباید در آن نهاد و اداره اعمال سلیقه سیاسی کرد و باید وظیفه را در راستای اعتلای فرهنگی اقتصادی انجام بدهیم.

به گزارش ایسکانیوز، "علیرضا رزم حسینی" صبح امروز پنجم اردیبهشت ماه در نشست با اعضای شورای شهرستان کرمان با اشاره به ظرفیت های این شهرستان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای قانون اساسی و انقلاب اسلامی، نهادی به نام شوراها در شهر و روستاست که با انتخاب مستقیم مردم شکل می‌گیرند.

وی افزود: دولت هم براساس قانون اساسی، حمایت و پشتیبانی کامل را از نهادی مانند شوارها می‌کند تا اموراتی که وظایف شوراها محسوب می‌شوند به خوبی اجرا شوند.

رزم‌حسینی عنوان کرد: دولت در کمک به شوراها نگاهی به نوع گرایش سیاسی ندارد، اعضای شورا به انتخاب مردم مشخص شدند و مورد حمایت و احترام دولت است.

استاندار کرمان با بیان اینکه شهرستان کرمان الگوهای موفق و قابل قبولی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارد، عنوان کرد: پیشنهاد منطقه ویژه گردشگری شهداد را در استان مصوب کرده ایم و باید مجوزها را از دولت دریافت کرده و در مجلس مصوب شود که در این صورت اتفاقات خوبی در این منطقه خواهد افتاد.

وی افزود: فعالیت های اقتصادی با همراهی معین اقتصادی در گلباف خوب جلو می رود و باید کار گسترش پیدا کند و براساس روند پیش رو، ظرفیت های جدیدتری می توانیم شناسایی و مدیریت کنیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در راین نیز کارهای خوبی از جمله در آموزش آغاز شده، تصریح کرد: شوراهای منطقه می توانند به روند کار خیلی کمک کنند و موثر باشند و اگر چسبندگی خوبی با معین اقتصادی داشته باشند، آثار و برکات خوبی خواهد داشت.

وی بیان کرد: همه کارها با وحدت و همدلی امکانپذیر است و اگر در مسائل اختلافی و از این دست قرار بگیریم، فرصت از دست می رود و به سمت حذف نیروها حرکت می کنیم. اما خوشبختانه در استان کرمان ارکان حکومت با همدلی و همزبانی همراه هستند و اتفاقاتی که رخ داده، مرهون تلاش همه دست اندرکاران است.

استاندار کرمان گفت: ما کارآیی فرمانداران را ارزیابی و رصد می کنیم و فرماندار کرمان فعال است و شورای شهرستان می تواند با همکاری به خوبی کار را جلو ببرد.

وی در ادامه اظهار کرد: بحران جدی آب را داریم و این اخطار نیست، اکنون گرفتار بحران هستیم و میزان بارندگی در استان کرمان نسبت به سال گذشته 72 درصد کاهش یافته و خیلی در حوزه بهداشت، سلامت، کشاورزی و صنعت ما خطرآفرین است لذا باید شوراها و شهرداری ها کمک کنند.
رزم حسینی تصریح کرد: باید فضاهای سبز با آب های غیرشرب آبیاری شود و تلاش و تدبیر صورت بگیرد تا بتوانیم امسال را عبور کنیم.

وی ادامه داد: دولت پیش بینی های لازم را دارد و در استان کرمان براساس طرح همیاران آب مواردی را دنبال می کنیم و امیدواریم نقشه جامع برنامه کشت محصولات کشاورزی را در استان تدوین کنیم که براساس نیاز و میزان آب، کشت صورت بگیرد.

رزم حسینی تصریح کرد: استان کرمان نزدیک به 900 هزار هکتار مزارع دارد در حالی که نسبت به زمانی 100 هزار هکتار مزرعه داشتیم، همان میزان آب را داریم و اکنون بیلان منفی آب در استان است و داریم مخازن آب را خالی می کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان بیان کرد: باید دانش اقتصادی مسوولان، مردم و ائمه جمعه افزایش پیدا کند و در این صورت حتما از داشته ها مراقبت کرده و تلاش می کنیم درآمدها افزایش یابد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل حوزه کشاورزی، خرده مالکی است و در سطح ملی حدود 95 درصد اراضی کشاورزی زیر 20 هکتار هستند که اقتصادی نیست اما آب را مصرف می کنند.

رزم حسینی تصریح کرد: در استان کرمان شش میلیارد و 300 میلیون مترمکعب برداشت آب از منابع زیرزمینی را داریم که شش میلیارد مترمکعب در کشاورزی مصرف می شود و اگر 20 درصد صرفه جویی بشود، بیلان منفی جبران شده و 1.2 میلیارد مترمکعب آب صرفه جویی خواهد شد.

وی در بخش دیگری سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر همه روستاهای استان اینترنت دارند و 80 دکل تلفن همراه در حال راه اندازی است.

رزم حسینی اظهار کرد: اگر بپذیریم دوره مسوولیت، امانت است، اگر هزینه ای هم برای ما داشته باشد، اهمیت ندارد و در زمان مسوولیت نباید در آن نهاد و اداره اعمال سلیقه سیاسی کرد و باید وظیفه را در راستای اعتلای فرهنگی اقتصادی انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه معاونان و فرمانداران ما از نیروهای وزارت کشور هستند، عنوان کرد: این کارها نیاز به صبر، شجاعت و از خودگذشتگی دارد و بنده در حد بضاعت خودم این کار را انجام داده‌ام.

استاندار کرمان با اشاره به تلاش در حوزه فرهنگ گفت: برای شورای فرهنگ عمومی استان برنامه داریم و باید در حوزه فرهنگ انسجام بخشی کنیم. در این حوزه منابع وجود دارد اما تفرّق هست، باید در یک طرح یکپارچه فرهنگی کار شود تا اثرات آن را شاهد باشیم.

کد خبر: 935059

وب گردی

وب گردی