بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب کنگاور با حضور وزیر نیرو/ تصفیه پساب 52 هزارنفر جمعیت شهر کنگاور

در بدو ورود وزیر نیرو به استان کرمانشاه و در نخستین برنامه این سفر، تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کنگاور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در آیین افتتاح این تصفیه‌خانه که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کنگاور شهریور ماه سال 1391 با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال آغاز شد و ظرفیت نهایی این تصفیه خانه در افق طرح (سال 1420) حدود 12 هزارمتر مکعب در شبانه‌روز خواهد بود.

او افزود: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کنگاور، در یک مدول اصلی و سه فاز اجرایی تعیین شده است که در فاز اول، دو قسمت اجرایی به صورت همزمان با ظرفیت 8 هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی و احداث گردید که قادر خواهد بود فاضلاب تولیدی جمعیت تحت پوشش 52 هزارنفری کنونی شهر کنگاور را تصفیه نماید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در مرحله بعدی و تا سال 1420 بخش سوم به ظرفیت 4 هزارمتر مکعب در شبانه روز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

تخت شاهی افزود: سیستم جدید تصفیه فاضلاب توسط شرکت Biowork ارائه شده که ضمن کاهش هزینه‌های اجرایی ابنیه، تمامی مزایای یک فرآیند لجن فعال با قابلیت حذف نیتروژن را دارا است.

او گفت: این سیستم با دارا بودن راندمان بالا در تصفیه فاضلاب، میزان اندکی لجن تولید می کند که پساب خروجی نیز به راحتی قابل استفاده در بخش کشاورزی است.

402

کد خبر: 935107

وب گردی

وب گردی