ایران به دستور قرآن  در مبارزه با مستکبران عمل کرده است

رئیس سازمان اوقاف ، گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان فقط به این دلیل است که از دشمنان اصلی خودمان غافل می شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در نشست صمیمی با قاریان، حافظان و داوران شرکت کننده در سی‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از مهمانان حاضر در نشست اظهار کرد: ما هر سال پس از اتمام مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جلسه‌ای صمیمی و دوستانه به دور از تشریفات را با مهمانان، شرکت کنندگان و داوران این مسابقات برگزار می‌کنیم تا از نظرات آنها در جمع‌بندی این رویداد قرآنی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه افزود: بخش نخست برنامه سوالات فنی و تخصصی متسابقان و مهمانان است که داوران باید پاسخ آن را بدهند و بخش دوم مطالب و سوالات عمومی در خصوص مدیریت مسابقات است که باید من و همکارانم پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان اوقاف گفت: انقلاب اسلامی ایران برای قرآن و اسلام بوجود آمد و ملت ایران برای قرآن و اسلام به رهبری امام خمینی (ره) قیام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه امام راحل می‌فرمودند که هدف ما قرآن و اسلام است، بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی، قانون اساسی ایران براساس کلام‌الله مجید نوشته شد که با استقبال مردم روبرو شد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دینی به‌صورت حقیقی یک نظام دینی و قرآنی است، تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به قرآن کریم شد به‌طوریکه امسال سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را در ایران اسلامی برگزار کردیم.

رئیس سازمان اوقاف در ادامه گفت: قبل از انقلاب اسلامی و در زمان طاغوت خبری از مسابقات قرآنی نبود، اما پس از انقلاب توجه ویژه‌ای به این مسئله شد به‌طوری که مقام معظم رهبری دوبار در سال به‌صورت ویژه با جامعه قرآنی دیدار دارند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: ممکن است شنیده باشید که کتاب قرآن ایرانی‌ها متفاوت است؛ باید به شما بگویم این یک تهمت بوده که وهابی‌ها و دشمنان ساخته‌اند و خودتان دیدید که قرآن جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی با قرآنهای کشورهای شما ندارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران هم در قرائت وحفظ کلام‌الله مجید و هم در عمل به آیات قرآنی قدم برمی‌دارند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هم حافظان و قاریان خوبی تربیت کرده و هم به یکی از دستورات مهم قرآن کریم یعنی مبارزه با مستکبران عمل کرده است.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به فرمایش امام راحل که فرموده‌اند نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم روید، تصریح کرد: نظام سلطه در دنیای امروز براساس دو کلمه سلطه‌گر و سلطه پذیر بنا شده که دین مبین اسلام با آن مخالف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مسلمان و مظلوم کمک کرده و خواهد کرد و این کمکها را وظیفه شرعی و دینی خود می‌داند و ای کاش تمام مسلمانان دنیا به این نکته توجه داشته باشند.

وی گفت: در این چند روز حضورتان در ایران اسلامی امنیت و آرامش را دیدید و حس کردید؛ شاید قبل از ورودتان به ایران به شما گفته بودند در اینجا امنیت نیست، اما دیدید که ایران در امنیت و اقتدار کامل به سر می‌برد؛ این را بدانید که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در راس شان امریکا، انگلیس، اسرائیل و فرانسه بر علیه ما تبلیغات منفی می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه مبانی جمهوری اسلامی ایران وحدت و اتحاد مسلمین است،گفت: وحدت جهان اسلام اندیشه امام راحل و سیره مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گفت: مقام معظم رهبری در فتوایی اهانت به اعتقادات اهل سنت را حرام شرعی دانستند بنابراین ما تفرقه و اختلاف بین مسلمین را جایز نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما شیعیان، اهل سنت را برادران خود می‌دانیم، تاکید کرد: کسانی که به فکر تفرقه هستند را قبول نداریم؛ شیعه‌ای که به دنبال اختلاف باشد، شیعه انگلیسی و اهل سنتی که به فکر تفرقه باشد، سنی امریکایی نام دارد و از انگلیس و آمریکا خط می‌گیرند.

اکرم جدیدی ممتاز

۷۰۵

کد خبر: 935126

وب گردی

وب گردی