العهد: آمریکا بن سلمان را صحرانشینی شپشو می داند

نماینده کنگره آمریکا با نقل یک جمله از رئیس جمهور این کشور درباره ولی‌عهد سعودی، نشان داد که دیدگاه واقعی سران آمریکا به سران سعودی چگونه است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، نماینده کنگره آمریکا با نقل یک جمله از رئیس جمهور این کشور درباره ولی‌عهد سعودی، نشان داد که دیدگاه واقعی سران آمریکا به سران سعودی چگونه است.

وبگاه خبری العهد لبنان، در گزارشی به نحوه نگرش رئیس جمهور آمریکا به سران عربستان سعودی و میزان اهانتی پرداخت که دونالد ترامپ در حق سران سعودی روا می‌دارد.

العهد نوشت: «سطح ترحم‌برانگیزی که عربستان در مقابل ترامپ به آن رسیده یک سوال اصلی را مطرح می‌کند و آن این است که اگر ریاض تصمیم گرفت که از خواسته‌های رئیس جمهور آمریکا تبعیت نکند، چه خواهد شد. آیا محمد بن سلمان قدرت دارد به ترامپ نه بگوید و هزینه حضور آمریکا در شمال و شرق سوریه را نپردازد؟ یا این که شبه نظامی به سوریه اعزام نکند؟».

العهد افزود: بن سلمان به حساب شاهزادگان دیگر و با شیوه‌ای به قدرت رسیده که دیگران متضرر شده‌اند و خیلی ساکت نخواهند ماند. او خودش و هیأت سرگرمی و تفریح [را که در سال 2016 تأسیس شد] مقابل جریان وهابی و مردمی عادی قرار داد که تحت مالیات سنگین و قیمت‌های بالای کالا و خدمات قرار گرفته‌اند. کار بن سلمان به جایی رسیده است که جز ترامپ، ناجی‌ای برای خود نمی‌بیند. ترامپ نیز وضعیت بن سلمان را به خوبی می‌داند که چطور همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ترامپ گذاشته است. برای همین است که ترامپ مرتبا عبارت «باید پرداخت کنند» را تکرار می کند تا بن سلمان را خوار کند. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که ترامپ عامدانه نظر صریحش را درباره بن سلمان به دیگران می‌گوید.

یک «منبع موثق» عربی به نقل از یک نماینده کنگره آمریکا به وبگاه «العهد» گفت، بعد از آنکه بن سلمان در دفتر کاخ سفید با ترامپ دیدار کرد، رئیس جمهور آمریکا از کارمندانش خواست «همه صندلی‌ها و اسبابی را که بن سلمان رویش نشسته یا دست زده، بخوبی تمیز کنند، مبادا شپشی از خود به جای گذاشته باشد».

العهد نوشت، رئیس جمهور آمریکا به کسی که در تاریخ 20 مارس گذشته هنگام استقبال از او، وی را «دوست» خود توصیف می‌کند، اینطور نگاه می‌کند؛ نگاه تحقیرآمیز ترامپ در هر مناسبتی که لازم باشد، تکرار می‌شود تا شاهزاده مست را به پول دادن بیشتر وادارد.

پیشتر رسانه‌ها از اقدام ترامپ در نوشتن هزینه‌ قراردادهای بن سلمان با آمریکا و مجموع پولی که عربستان باید به آمریکا پرداخت کند، به عنوان اهانتی به بن سلمان تعبیر کرده بودند که نشانه‌های نارضایتی از این اقدام نیز در چهره بن سلمان دیده شده است.

به نوشته العهد، این نگاه مختص ترامپ نیست. این منبع مطلع عربی همچنین گفت، جان بولتون مشاور جدید امنیت ملی آمریکا چند روز بعد از آنکه کارش را در این پست آغاز کرد، بن سلمان را «صحرانشین» توصیف کرد و گفته «این صحرانشین، چیزی را که وعده کرده در این قراردادهای امضا شده،‌ به شما بدهد، ندارد».

کد خبر: 935156

وب گردی

وب گردی