زمان برگزاری انتخابات داخلی اتاق اصناف در هاله‌ای از ابهام/مقامات تنها به روی کاغذ رئیس هستند

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف گفت: زمان دقیق برگزاری انتخابات داخلی هیئت رئیسه اتاق اصناف مشخص نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدعلی صدیقی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در گفت‌وگویی اظهار کرد: قبل از آغاز سال 97 تعدادی از اعضای هیئت رئیسه، جلسه‌ای با حضور آقای سینکی معاون وزیر صنعت برگزار کردند و نتیجه جلسه بر این شد تا تصمیم گیری در خصوص برگزاری انتخابات داخلی برای هیئت رئیسهاتاق اصناف به تاریخ دیگری ( بعد از ایام عید) موکول شود.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل قوانین به صورت مصلحتی اجرا می‌شد و این امر موجب بروز و ظهور برخی مسائل و مشکلات شده است، گفت: تعدادی از افراد اعتقادی به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف نداشتند و با استناد به بخش دوم قانون که اجرای انتخابات بستگی به نظر معاون وزیر دارد، با برگزاری انتخابات مخالفت می‌کردند و به مصلحت خود، قانون را تغییر می‌دادند.

صدیقی در ادامه افزود: براساس قانون با تغییر نماینده وزیر صنعت در اتاق، باید انتخابات داخلی انجام شود و خوشبختانه طی جلسه‌ای که بعد از نوروز میان اعضای هیئت رئیسه و مقامات اتاق اصناف برگزار شد، موضوع برگزاری انتخابات داخلی به توافق حداکثر اعضا رسید.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، بیان کرد: نامه ای جهت دریافت نظر معاون وزیر صنعت در خصوص برگزاری انتخابات داخلی تنظیم شده و قرار است ارسال شود. لازم به ذکر است که هنوز زمان دقیقی برای برگزاری انتخابات اتاق اصناف تعیین نشده است.

گفتنی است که صدیقی در پاسخ به سوال علت تعلل وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در خصوص برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف این بخش جواب مشخص و قابل توجهی ارائه نکرد.

صدیقی در پایان در خصوص اینکه برخی از روسای اتحادیه‌ها و حتی مقامات اتاق اصناف تنها براساس ضوابط و مدارکی که ارائه کرده‌اند فعال صنفی هستند، گفت: بخش قابل توجهی از این افراد تنها به روی کاغذ رئیس اتحادیه یا رئیس اتاق اصناف هستند در صورتیکه مدارک ارائه شده از سوی این اشخاص مانند پروانه کسب باید از نظر کیفی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود شخص مورد نظر فعالیت صنفی دارد یا صرفا واحدی را به طور ظاهری فعال کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

400

کد خبر: 935182

وب گردی

وب گردی