تخلفات در آموزش و پرورش ناشی از جهل به قانون است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تخلف و کم‌کاری در آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر کرمی صبح پنجشنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: آگاهی بخشی درباره قوانین و مقررات زمینه پیشگیری از تخلف را در هر دستگاهی تضمین می کند.

کرمی ادامه داد: پایبندی به قوانین در همه امور لازم است و هیئت رسیدگی به تخلفات در همین زمینه نقش می آفریند تا اقدامات لازم با اجرای مناسب قوانین انجام شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از تخلفات پیش آمده در همه مجموعه‌ها به خصوص آموزش و پرورش ناشی از جهل به قانون است و نیاز است قوانین و مقررات به صورت شفاف در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد و با مطالعه دقیق این قوانین تخلفی پیش نیاید.

این مقام مسئول افزود: تخلف در فعالیت و اقدامات فرهنگیان در آموزش و پرورش بر عهده هیئت رسیدگی به تخلفات است و این حوزه سعی بر آن دارد تا در صورت کوتاهی یا تخلف به وجود آمده به آن رسیدگی کند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش وظیفه دارد تا در چارچوب قوانین به مردم خدمت‌رسانی کند و هر تخلف و کم کاری ضایع کردن حق مردم است و نیاز به رسیدگی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: معلم منزلت و جایگاه بالایی در بین مردم و جامعه دارد و با پایبندی به قوانین این جایگاه مستحکم‌تر می شود.

کرمی خاطرنشان کرد: پیشگیری در هر کاری بهتر از درمان آن است و ما با ایجاد زمینه مناسب بروز تخلف در آن را کم کنیم، بدون تردید هزینه پیشگیری از درمان کم تر است.

علی نقی حصنی مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش و روسای داخلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این گردهمایی حضور داشتند.

کد خبر: 935191

وب گردی

وب گردی