وزیر علوم از اصلاح سهیمه‌های ایثارگران در آزمون ارشد خبر داد

وزیرعلوم از اصلاح سهمیه ایثارگران در آزمون‌ ارشد امسال خبر داد و گفت: این پیشنهاد در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر منصورغلامی وزیر علوم صبح امروز در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در جمع خبرنگاران از برنامه این وزارتخانه برای اصلاح سهمیه ایثارگران در این آزمون خبر داد و گفت: سهمیه‌هایی از سال قبل مصوب شده بود، به‌ویژه قانونی که سال قبل داشتیم و بنا به نظراتی که از دانشگاه ها دریافت شد نیاز به اصلاح داشت. این قانون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد و چون مصوب مجلس بوده باید در مجلس به رأی گذاشته شود تا نتیجه آن مشخص شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس اصلاحاتی که صورت می‌گیرد مقداری از ضریب‌ها در آزمون کارشناسی ارشد تغییر خواهد کرد و اگر مجلس زود به این موضوع رسیدگی کند این تغییر سهمیه‌ها در پذیرش دانشجویان امسال اعمال می‌شود.

دکتر غلامی در پایان افزود: در ماده ۹۰ قانون ششم توسعه ضریبی گذاشته شده بود که یک سال اجرایی شد و بازخوردهای آن نشان داد این سهمیه نیاز به اصلاح دارد. بنابراین پیشنهاد اصلاح سهمیه ایثارگران به مجلس ارائه شد.

کد خبر: 935198

وب گردی

وب گردی