پرفروش ترین آلبوم های موسیقی هفته کدام اند؟

پس از گذشت چند هفته متوالی، اثر گروه چارتار به نام «دریا کجاست؟» همچنان در صدر پرفروش ترین آلبوم های موسیقی هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آلبوم موسیقی «دریاکجاست؟» اثر گروه چارتار در جایگاه نخست پرفروش ترین آلبوم موسیقی هفته گذشته قرار گرفت.

این گروه پس از آلبوم های «باران تویی» و «جاده میرقصد» ، «آلبوم دریا کجاست» را منتشر کردند که در واقع سومین آلبوم رسمی چارتار است.

«باران کجاست؟» ده قطعه با نام های « آغوش »، « دور »، «هجرت »، «دریا کجاست»، «برگرد»، «بنویس»، «غروب»، «تردید رفتن»، «چشم بی برابر» و «خلق» دارد.

این گروه تلفیقی در سال نود تشکیل شد و موسیقی الکترونیک و آواز سنتی را با هم ترکیب کرد.

چهار عضو اصلی این گروه آرمان گرشاسبی (خواننده )، آرش فتحی (آهنگساز )، احسان حائری (ترانه‌سرا)، آیین احمدی‌فر تنظیم‌کننده هستند.

پس از آلبوم موسیقی «دریا کجاست؟»، «دومایل مانده به مریخ» رتبه دوم پرفروش ترین های هفته را از آن خود کرد.

«دو مایل مانده به مریخ» آلبومی با نوازندگی پیانوی «آرش فلاحی» است که در قالب ۱۰ قطعه بی کلام به عناوین «بی نهایت»، «دو مایل مانده به مریخ»، «تو»، «اقیانوس»، «مرجان»، «فانوس»، «خیابان»، «پیاده رو»، «برو» و «دنیای موازی»، در سبک‌های کلاسیک، پاپ و نیوایج به اجرا در آمده است.

با وجود اینکه در این آلبوم فلاحی گاه به نوکتورن نزدیک می‌شود و گاه به آثار پاپ کلاسیک اما در بیشتر قطعات این اثر حال و هوای ایرانی نیز احساس می شود.

«کلاغ سفید» اثر گروه دال سومین آلبوم موسیقی پرفروش هفته گذشته شد.

این اثر به عنوان دومین آلبوم رسمی گروه شناخته می شود و هشت قطعه با نام‌های «کلاغ سفید»، «زمستان»، «فصل آخر»، «سرزمین ما»، «روزهای آخر اسفند»، «آبی بیکران»، «نیمه خاموش» و «شبیه یک رویا» دارد.

آهنگسازی قطعات توسط شایان شکرآبی انجام شده و ترانه سرا غزل مهدوی است. امین هدایت، میلاد سعدی و یزدان بهمنی نیز سایز همراهان گروه دال هستند. میلاد درخشانی نیز در قطعه نیمه خاموش با گروه همکاری کرده و در نقش خواننده و نوازنده عود ظاهر شده است.

در نهایت به آلبوم موسیقی «سه نوازی در آرامش» می رسیم.

«سه نوازی در آرامش» عنوان تازه ترین اثر موسیقایی منتشر شده در ژانر موسیقی ایرانی است که با همکاری حسین بهروزی نیا نوازنده عود، جاوید افسری نوازنده سنتور و داود ورزیده نوازنده نی توسط نشر «نوفه» در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفته است.

«زمین و آهستگی»، «من تا من»، «گام سکون»، «پیش از تعلق»، «طلوع سایه ها دارد»، «آرامش» شش قطعه ای هستند که در آلبوم «سه نوازی در آرامش» به مخاطبان عرضه شده است.

503

کد خبر: 935246

وب گردی

وب گردی