برنامه نمایش بخش «زیتون‌های زخمی» در جشنواره جهانی فیلم فجر

در هشتمین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم‌‌های «شکار اشباح»، «نایلا و انقلاب»، «دایان» و «باران حمص» در بخش «زیتون های زخمی» به نمایش درمی آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، چهار فیلم از بخش «زیتون های زخمی» امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می شوند.

بدین ترتیب فیلم های سینمایی و مستند «نایلا و انقلاب» ساعت ١٢:٣٠در پردیس چارسو سالن شماره دو، «شکار اشباح» ساعت ١٣:٠٠ در پردیس چارسو سالن شماره چهار، «دایان» ساعت ١٨:٢٠ در پردیس چارسو سالن شماره سه و «باران حمص» ساعت ٢١:٣٠ در سینما فلسطین سالن شماره سه به نمایش درمی آیند.

فیلم «نایلا و انقلاب» به کارگردانی جولیا باچا محصول کشورهای فلسطین و ایالات متحده است و در خلاصه داستان آن می خوانیم: وقتی در سال ۱۹۸۷ یک قیام ملی شکل می گیرد، یک زن در غزه باید میان عشق، خانواده و آزادی یکی را انتخاب کند اما او بدون ترس و واهمه، هر سه مورد را با هم برمی گزیند و به جنبشی متشکل از شبکه ای مخفی از زنان می پیوندد.

فیلم «شکار اشباح» به کارگردانی رائد عندونی محصول کشورهای فلسطین، فرانسه، سوازیلند و قطر است. گروهی فلسطینی که در یک مرکز بازداشتگاه اسراییلی زندانی شده بودند، دور هم جمع می شوند تا این تجربه را یک با ردیگر بازسازی کنند و شاید به واسطه این کار دردهایشان التیام یابد.

فیلم «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی پور محصول کشور ایران است. «دایان» روایتی از اسارت قریب به چهار هزار پناهجوی زنی است که در جریان جنگ هرگز نتوانستند دیگر به خانواده هایشان در آن سوی مرزها ملحق شوند و در این راه بسیاری از این خانواده ها در دل بحران مجبور به انتخاب و تصمیم شدند…

فیلم «باران حمص» به کارگردانی جود سعید محصول کشور سوریه است که در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک مرد به همراه برادرزاده اش و یک زن به همراه خواهر پنج ساله اش در شهر ویران شده حمص در جریان جنگ سوریه در سال ۲۰۱۴ به حال خود رها شده اند.

فیلم های ایرانی «داستان یمن» از محمدعلی شعبانی، «شرم بودا» از مرتضی آتش زمزم، «بازمانده» از زنده یاد سیف اله داد، «حذف کامل» از محمدعلی رخشانی، «دایان» از بهروز نورانی پور و فیلم های خارجی «شکار اشباح»، «سفر»، «مهمان»، «نوشتن روی برف»، «باران حمص»، «شاعره»، «نایلا و انقلاب» عناوین ۱۲ فیلم شرکت کرده در بخش «زیتون های زخمی» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

503

کد خبر: 935257

وب گردی

وب گردی