کمبودفضاوامکانات فرهنگی در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: متاسفانه استان ما همچنان در گروه استان های محروم از لحاظ فضا وامکانات فرهنگی قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، جلال قلعه شاخانی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضوراعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سنندج برگزار شد، گفت: کردستان براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ این استان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۹.۳ درصد آن در روستا و مابقی در شهرها ساکن هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۲ مجتمع فرهنگی و هنری و ۷۳ واحد چاپی در این استان، عنوان کرد: این استان دارای ۱۶۳ کتابفروشی و ۵۷ ناشر است که طی سال گذشته ۲۸۷ عنوان کتاب توسط نویسندگان و این ناشران با ۳۵۸ هزار نسخه روانه بازار شد.

وی ادامه داد: از دیگر ظرفیت های فرهنگی استان فعالیت ۶۳ موسسه فرهنگی و هنری، ۱۲۰ کانون آگهی و تبلیغاتی، ۷۳ رسانه و ۱۴ نگارخانه و گالری برای ارائه آثار هنری هنرمندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فعالیت ۴۸ آموزشگاه هنری آزاد، وجود ۹ سینما، ۵۷ خانه نور، ۵۳ موسسه قرآنی در این استان خبرداد و بیان کرد: در طول سال گذشته ۱۵۰ اجرای صحنه ای موسیقی در استان داشتیم.

قلعه شاخانی ادامه داد: ۳۸ فیلم تولیدی از فیلمسازان استان در سال ۹۶ در جشنواره های بین المللی با کسب رتبه های برتر درخشیدند واین نشان از ظرفیت فیلم سازی در استان ما است.

وی عنوان کرد: در حوزه هنرهای نمایشی هم ۲۴۵ نمایش در استان تولید و ۱۰۳ نمایشگاه در گالری های استان هم برپا شد.

وی با بیان اینکه کردستان نسبت به میانگین کشوری از کمبود شدید فضا وامکانات فرهنگی برخوردار است، گفت: از نظر برخورداری از فضای فرهنگی در گروه استان های محروم قرار گرفته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: بی شک نابرابری فرهنگی در نابرابری اقتصادی و افزایش حاشیه نشینی و دیگر معضلات ومشکلات تاثیرگذار است.

901

کد خبر: 935347

وب گردی

وب گردی