قربانخانی همچنان رئیس قانونی سازمان نظام مهندسی تهران است/ رئیس جمهور باید برخورد جدى نسبت به اقدام آخوندی داشته باشد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: قربانخانی همچنان رئیس قانونی سازمان نظام مهندسی استان تهران است و اقدام وزارت راه و شهرسازی وجاهت قانونی ندارد.

فرج الله رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره اقدام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تعلیق پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی تهران گفت: قربانخانی همچنان رئیس قانونی سازمان نظام مهندسی استان تهران است، اقدام وزارت راه و شهرسازی وجاهت قانونی ندارد و می توان گفت که این اقدام وزیر در شان وزارت راه و شهرسازی نبود.

او در ادامه بیان کرد: از اقدام آخوندی و اتفاقی که افتاده بسیار متاسف و متعجب هستم و فکر می کنم اگر وزارت راه و شهرسازی از این حربه های قدیمی برای معدوم کردن سازمان ها استفاده کند، راه به جایی نخواهد برد.

او با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید شخصیت حقوقی سازمان نظام مهندسی را به رسمیت بشناسد، افزود: وزیر راه و شهرسازی باید بداند که مدیریت سازمان های امروز متفاوت با مدیریت 20 سال گذشته است، علم مدیران ما در بخش نظارت به روز نیست که این موضوع شامل وزارت راه و شهرسازی هم شده است.

رجبی با تاکید بر اینکه به طور قطع اقدام وزیر راه و شهرسازی را از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد و بسیار سریع نسبت به ابطال این ابلاغیه اقدام خواهیم کرد، گفت: قربانخانی، رئیس قانونی سازمان نظام مهندسی استان تهران است و همکاران باید همکاری های لازم را داشته باشند، چراکه از نظر ما هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: دوران اینکه یک وزارتخانه در صدد این باشد تا با تجری نسبت به مقررات و استفاده غیرقانونی از ابزارهای در اختیار خود بخواهد به تشکل های غیردولتی فشار بیاورد و نظرات خود را تحمیل کند گذشته است، باید گفت سازمان نظام مهندسی مستقل است و نسبت به وظایفی که قانون در اختیارش گذاشته است، عمل خواهد کرد.

به گفته رجبی، شورای مرکزی طی جلسه ای که برگزار کرد ابلاغیه آخوندی را مغایر با قانون دانست، بنابراین این ابلاغیه را به روسای سازمان ها ارجاع ندادم و اکنون حق با قربانخانی است اما آخوندی و همکارانش درصدد بودند تا از طریق یک مجرای غیرقانونی آئین نامه را ابلاغ کنند.

او با بیان اینکه وزیر کشور هم ابلاغیه آخوندی را غیرقانونی و غیر اجرایی دانست، گفت: وزیر کشور به تمام استانداری ها و شهرداری ابلاغ کرد که از عمل به ابلاغیه آخوندی خودداری کنند اما وزیر در مقابل تمام دستگاه های ذی ربط دولتی و غیردولتی که ابلاغیه اش را غیرقانونی دانستند، تجری به قانون کرد.

رجبی با بیان اینکه در مقابل زورگویی وزیر ایستادگی خواهیم کرد و قطعا سازمان نظام مهندسی را از این گردنه عبور خواهیم داد، اظهار داشت: اینکه یک وزیر نسبت به مقررات بالادست خود تجری به خرج دهد جای تاسف دارد و حتما رئیس جمهور باید موضع جدی نسبت به اقدام آخوندی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه وزارت راه وشهرسازی خلاف قانون عمل کرده و به هیچ عنوان تعلیق پروانه را قبول نداریم، اظهار داشت: در صورتی که قربانخانی ابلاغیه های قانونی وزیر را رعایت نمی کرد، آخوندی قادر به تعلیق پروانه او بود؛ در حالی که به دلیل غیرقانونی بودن ابلاغیه وزیر، ابلاغیه به قربانخانی ارائه داده نشده و طبق مقررات من باید به او ابلاغ می کردم.

او با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی سال ها حیات خلوت بسیاری ها بود، گفت: شورای مرکزی و مدیریت استان ها تصمیم گرفتند تا این سازمان براساس قانون مدیریت شود و صرفا اقدامات خود را براساس قانون انجام دهد، زمانی که در این سازمان اقدامات قانونی صورت گیرد، دیگر خیلی ها قادر به استفاده این سازمان به عنوان حیات خلوت نیستند.

رجبی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز مبنی بر نامه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص لغو عضویت قربانخانی در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران و جایگزینی او با سعید غفرانی گفت: طبق قانون زمانی که یک نفر حذف می شود علی البدل او باید جایگزین شود، اکنون در حال ارائه بیانیه ای هستم مبنی بر اینکه قربانخانی همچنان رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران است، برطرف شدن دعوای موجود با توجه به اینکه بسیار پیچیده است، نیازمند زمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در پایان اظهار داشت: احتمالا روز شنبه توقف تعلیق پروانه را از دیوان عدالت اداری خواهیم گرفت زیرا اقدام آخوندی زورگویی بوده و طبق قانون عمل نکرده است.

401

کد خبر: 935441

وب گردی

وب گردی