تشریح برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از رتبه بندی دانشگاه‬ ‏ها بر اساس خدمات تغذیه و کمک به صنعتی سازی آن‏ها در برنامه های اجرایی صندوق رفاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از روابط عمومی وزارت علوم، ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه ۶ کشور در دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان، برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری را تشریح کرد.

وی گفت: صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۶ با حمایت مقام عالی وزارت و هم‌افزایی با سازمان امور دانشجویان و همراهی دانشگاه‌ها خدمات مناسبی در زمینه رفاهی به دانشجویان ارائه داد.

یزدان‌مهر به برنامه های صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: عملیاتی کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات صندوق ۱۴۰۰ با استمرار حرکت به سوی سازمان هوشمند و آی تی(IT) محور، ارائه تسهیلات برای تکمیل، ساخت و خرید سراهای دانشجویی متأهلی و مجردی (مستند به بند "پ" ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه) از برنامه های اجرایی ما در سال جاری است.

وی بسترسازی به منظور اجرای طرح مدیریت جامع خدمات رفاهی دانشجویی را از دیگر برنامه‌های مهم صندوق رفاه در سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: وزیر علوم بر روی این موضوع تاکید زیادی دارد که امیدواریم امسال با حمایت وی این طرح عملیاتی شود.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم همچنین مقاوم سازی سراهای دانشجویی (خوابگاه) مناطق زلزله خیز کشور و استمرار برنامه کمک به ارتقای سراهای دانشجویی رتبه‬ ‏های یک و دو را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به توجه به نامگذاری سال جاری به نام " حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری گفت: حمایت از کارآفرینی، ایده‌های دانشجویی و مشارکت مالی با شرکت های دانش بنیان به منظور اشتغال و توانمند سازی دانشجویان حین تحصیل و همچنین حمایت از کالاهای ایرانی از قبیل امکان سنجی خرید اقلام اساسی (برنج و... به جای اقلام خارجی) را در سال جاری در برنامه داریم.

یزدان‌مهر رتبه بندی دانشگاه‬ ‏ها بر اساس خدمات تغذیه و کمک به صنعتی سازی آن‏ها را از برنامه های اجرایی صندوق رفاه عنوان کرد و افزود: در سال جاری از ایجاد رستوران‏‬ های مکمل در دانشگاه‏‬ ها به منظور ایجاد تنوع و توسعه روش‏‬ های ارائه خدمات تغذیه حمایت می‌کنیم.

مشاور وزیر علوم نهادین‬ه‏‬ سازی مشارکت نیکوکاران، نهادهای عمومی و مردمی به‏‬ منظور ارتقای خدمات‏‬ رسانی در حوزه‏‬ های مختلف به دانشجویان و کمک به مدیریت اموال راکد دانشگاه‏‬ ها در راستای تقویت اقتصاد آموزش عالی را از دیگر برنامه‌های اقدام صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷ عنوان کرد.

یزدان مهر عملیاتی کردن کارت هوشمند دانشگاهی به منظور ارتقای خدمات رسانی و یکپارچه سازی بانک اطلاعاتی، امکان سنجی ایجاد کارگزاری بیمه دانشگاهیان و طراحی و اجرای نظام شناسایی دانشجویان مستعد و کم بضاعت در راستای ارایه خدمات هدفمند و مؤثر را از دیگر برنامه‌های مهم صندوق رفاه در سال جاری عنوان کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: به منظور بالابردن روحیه نشاط در بین دانشجویان علاوه بر ادامه دادن طرح تجهیز اتاق‌های تندرستی در سراهای دانشجویی، امسال طرح ایجاد جاده تندرستی در مجتمع سراهای دانشجویی دخترانه کشور را اجرا خواهیم کرد.

204

کد خبر: 935442

وب گردی

وب گردی