اجباری شدن خرید کالای ایرانی در دستگاه‌های اجرایی

معاون اقتصادی وزیر کار، از اجباری شدن خرید تولیدات داخلی توسط نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای تحقق شعار سال اتخاذ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی سر زعیم پیش از ظهر جمعه در اولین نشست شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و با حضور نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان اینکه خرید کالای ایرانی توسط دستگاه‌های اجرایی اجباری شد، تأکید کرد: این تصمیم برای تسهیل در تحقق شعار سال۹۷ مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اتخاذ و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده است.

او افزود: یکی از راه‌های حمایت از کالای ایرانی این است که مسئولان نهادهای اجرایی از خودشان عمل به فرمان‌ها رهبر معظم انقلاب اسلامی را آغاز کنند تا سپس از مردم توقع داشته باشیم تا در راستای تحقق شعار سال گام‌های اساسی بردارند، لذا ازاین‌پس خرید مایحتاج ادارات تنها از تولیدکنندگان داخلی مجاز است.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تسهیل درروند انجام کارهای اداری کارآفرینان و تولیدکنندگان اعم از استعلام‌ها و نامه‌نگاری‌ها در سیستم اجرایی کشور مورد تأکید قرار دارد، گفت: یکی دیگر از راه‌های تحقق شعار سال، حمایت از تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

سر زعیم ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را دو هدف اساسی دولت در تحقق شعار سال دانست و گفت: این مقوله برای حمایت از کارآفرین صورت می‌گیرد و خواهان اهتمام بیشتر مسئولان در این امر هستیم.

او بخش دیگری از سخنان خود را نیز به مقوله ارز و گرانی آن در ماه‌های اخیر اختصاص داد و گفت: صنعتگران باید گرانی ارز را یک فرصت تلقی کنند چرا که با حمایت دولت می‌توان تولید ملی را تقویت کرد.

معاون وزیر کار با بیان اینکه گرانی ارز اگر یک مزیت داشته باشد، آن ایجاد فضای خوب برای تولید کنندگان داخلی است، بیان داشت: زمانی بود که در سال های اخیر قاچاق کالا و ارز و در کنار آن واردات بی رویه، شرایط را برای تولید کنندگان سخت کرده بود اما امروز که ارز گران شده می‌توان به خوبی از آن در راستای تقویت تولید داخلی بهره برد.

منبع: مهر

402

کد خبر: 935461

وب گردی

وب گردی