آمار گازرسانی شهری به ۹۷ درصد و روستایی به ۸۱ درصد رسید

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: آمار گازرسانی روستایی ۷۷ درصد است، اما با احتساب گازرسانی به سیستان و بلوچستان این رقم به ۸۱ درصد ارتقا می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید مومنی، درباره آخرین آمار گازرسانی شهری و روستایی کشور گفت: اکنون ۹۷ درصد از شهرهای کشور گازرسانی شده‌اند و ۷۷ درصد روستاهای کشور نیز از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

او با بیان این‌که روستاهای استان سیستان و بلوچستان در این آمار نیامده است، اظهار کرد: با احتساب گازرسانی به سیستان و بلوچستان رقم ۷۷ درصد به ۸۱ درصد ارتقا می‌یابد، زیرا این استان حدود ۲ هزار روستا دارد که بودجه گازرسانی آنها از طریق بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ و مصوبات مجلس شورای اسلامی تامین می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، آمار گازرسانی شهری در ابتدای دولت یازدهم را یک هزار و هفت شهر معادل ۹۵ درصد، در ابتدای دولت دوازدهم را یک هزار و ۸۵ شهر معادل ۹۶ درصد و در پایان سال ۹۶ را یک هزار و ۱۱۴ شهر معادل ۹۶,۶ درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم، این آمار به یک هزار و ۲۳۰ شهر معادل ۹۹ درصد افزایش یابد.

مومنی درباره آمار گازرسانی روستایی توضیح داد: در ابتدای دولت یازدهم ۱۴ هزار روستا معادل ۵۵ درصد، در ابتدای دولت دوازدهم ۲۳ هزار روستا معادل ۷۷ درصد و در پایان سال ۹۶، ۲۶ هزار روستا معادل ۸۱ درصد گازرسانی شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان دولت دوازدهم به ۳۷ هزار روستا معادل ۹۰ درصد افزایش یابد.

402

کد خبر: 935566

وب گردی

وب گردی