موتمن: رونق سینما با فعالیت خانه ای برای این حرفه بوجود می آید

کارگردان فیلم «شب های روشن» گفت: خانه سینما باید فعال شود تا این حرفه از رکود و مردگی خارج شود.

فرزاد موتمن در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره آخرین فعالیت های خود، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول ساخت فیلم سراسر شب هستم که در حال طی کردن آخرین مراحل فنی اش است. این فیلم قرار بود در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شود اما متاسفانه تا زمان جشنواره به پایان نرسید.

وی ادامه داد: فیلم «سراسر شب» یک درام عشقی و خیابانی است. این فیلم در عین حال که واقعی و جدی است، تخیلی و طنز هم محسوب می شود و همچنین اولین فیلمی است که با فیلمنامه ای از خودم ساخته شده است. این فیلم را خیلی دوست دارم و امیدوارم زودتر نمایش داده شود.

کارگردان فیلم «شب های روشن» با اشاره به اینکه دوست دارد فیلم سراسر شب در فصل سرما نمایش داده شود، گفت: در حال حاضر برای مشخص شدن اکران این فیلم زود است اما خودم دوست دارم که تاریخ نمایش این فیلم در فصل سرما باشد چرا که این فیلم داستان افرادی را حکایت می کند که یک شب در هوای سرد در خیابان زندگی می کنند بنابراین اگر در فصل سرما باشد، تماشاچی به حس و حال فیلم نزدیک تر می شود.

** خانه سینما باید فعال شود تا این حوزه از رکود و مردگی درآید

موتمن با اشاره به اقداماتی که باید در راستای حمایت از سینمای ایران از سوی مردم و مسئولان صورت بگیرد، گفت: بسیاری از فعالیت هایی که در حال حاضر انجام می شود، اشتباه است. این اقدامات زمانی به صورت جدی تر انجام خواهد شد که بخش خصوصی فعال شود سرمایه های رانتی به سینما وارد نشود.

وی افزود: سانسورها باید کمتر شود و مانند سایر کشورهای دنیا بتوانیم فیلم بسازیم و در انتها یک پروانه نمایش بگیریم. حساسیت ها در حال حاضر بسیار زیاد است، بسیاری از افراد در ارگان های مختلف به نقد فیلم نپردازند.

کارگردان فیلم «شب های روشن» با اشار به رکود در سینما، گفت: خانه سینما باید فعال شود تا این حرفه از رکود و مردگی خارج شود.

موتمن همچنین درباره چگونگی بهتر شدن کیفیت آثار سینمایی، اظهار کرد: سینمای ایران به برنامه ریزی ها متکی نیست بلکه بر تلاش تک تک افراد تکیه دارد.

وی ادامه داد: گاهی بچه ها کارهایی را انجام می دهند که اثر خوبی از آب در می آید اما موضوعی که وجود دارد این است که ما در این راستا یک برنامه ریزی بلند نداریم. برنامه ریزی ها هیچکدام منطقی نیست.

کارگردان فیلم «شب های روشن» افزود: واضح است اگر فردی در یک سال ده فیلم ببیند که در آن دیالوگ هایی از نوع با ناموس، بی ناموس، با غیرت و بی غیرت را می شنود، از دیدن بسیاری از فیلم ها منصرف می شود.

موتمن با اشاره به اینکه بهترین راه به سینمای ایران این است که هیچ کمکی به آن نشود، خاطر نشان کرد: بسیاری از فیلم ها سفارشی هستند، افراد ترجیح می دهند که این فیلم ها را نبینند و فکر می کنم بهترین راه برای سینمای ایران این است که کمک بسیاری به آن نشود.

503

کد خبر: 935572

وب گردی

وب گردی