حضور نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها نعمتی است اگر تضعیف شود، آثار سوء آن نمایان خواهد شد

دکتر ولایتی گفت: عمر استراتژی های امروز در دنیا بعضا یک یا دو هفته بیشتر نیست و کشورهای صاحب نفوذ به فاصله چند هفته تصمیم خود را عوض می کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر ولایتی در گردهمایی مسئولان و معاونان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: حضور نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها نعمتی است که اگر تضعیف شود، آثار سوء آن نمایان خواهد شد. بسیاری امروز در صدد طراحی نقشه های مختلف علیه انقلاب هستند و مدافعان انقلاب و نظام همین روحانیون آگاه هستند.

دکتر ولایتی گفت: شکل مسائل سیاسی امروز در تاریخ بی سابقه است. عمر استراتژی های امروز در دنیا بعضا یک یا دو هفته بیشتر نیست و کشورهای صاحب نفوذ به فاصله چند هفته تصمیم خود را عوض می کنند. این موضوع علت های مختلفی دارد، اما دیگ سیاست بین الملل در حال جوشش است و حالت اصلی و جدید خود را پس از دو قطبی هنوز نگرفته است.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد افزود: امروز دیگر از قرارداد یالتا اثری نیست و فروپاشی شوروی بساط دوقطبی در جهان را بهم ریخت. در فضای فعلی جنبش عدم تعهد که در مقابل این دوقطبی تعریف می‌شد، آن تاثیر سابق را ندارد.

وی ادامه داد: دنیا در حال تحول است و هیچ بعید نیست در این سیر کشوری به تعهدات خود پایبند نباشد.

دکتر ولایتی با تشریح تئوری‌های مختلف تئوریسیون‌های امریکایی‌هایی نظیر دهکده جهانی و برخورد تمدن‌ها گفت: همه سیاست و فعالیت آمریکا پس از فروپاشی شوروی تاکنون براساس همان نظریه‌ها برای مقابله و بر علیه کشورهای اسلامی بوده است، چه در آسیا در کشورهایی نظیر افغانستان و عراق و چه در اروپا در بسنی که شاهد جنگ و خونریزی‌های بی‌بدیلی بود.

دکتر ولایتی افزود: در طی این دو سه دهه هدف اصلی از بین بردن قدرت مسلمانان و تضعیف آنها بوده است کشتار مردم در کشورهای مسلمان تجزیه کشورهای اسلامی و در نتیجه تضعیف جهان اسلام نتیجه اقدامات آمریکا است.

وی ادامه داد: عده‌ای امروز تحت تاثیر القائات و جوسازی‌های رسانه‌های معاند از دلایل حضور ایران در سوریه سوال می‌کنند. امریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها هم هر کدام به روش‌های مختلفی به دنبال تضعیف حضور ایران در منطقه هستند.

وی ادامه داد: زمانی که برجام را امضا می‌کنیم از ممکن‌ها صحبت می‌کنند و نواقصی که باید جبران شود. عده‌ای دیگر هم حضور ایران در منطقه و استفاده از موشک را مستلزم برجام‌های دیگری می‌دانند. حاصل جمع هر دو آنها یکی است و آن بهانه جویی برای تحریم‌های جدید است.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب، با اشاره به سوالات مقامات فرانسوی از دلایل حضور منظقه‌ای ایران گفت: یکی باید از خود فرانسوی ها این سوال را بکند که در منطقه ما چه می خواهند. امروز آمریکایی‌ها گویی از زبان کل دنیا صحبت می کنند و سعودی ها حرف آنها را تکرار می‌کنند و حضور منطقه ای ایران را زیر سوال می برند. در حالی که بیشترین تحریم کننده مالی صدام در زمان جنگ علیه ایران همین عربستان سعودی است.

دکتر ولایتی گفت: وضعیت دنیا در حال جوشش است و هر کشوری که دارای اهداف استراتژیک است در وضعیت فعلی به دنبال تعیین جایگاه خود است. در فضای فعلی آنچه بیش از همه مورد هدف قرار گرفته جهان اسلام است.

دکتر ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، پرچم دار اقتدار و استقلال جهان اسلام است و با آن و هر کشوری که به آن نزدیک شود، برخورد کرده یا مورد تعرض قرار می دهند. کشوری مانند سوریه که نقش محوری در جریان مقاومت دارد به همین دلیل مورد تجاوز قرار گرفت.

وی با ارزیابی از فضای فعلی جهان عرب به نقش مصر در بین کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: روزی مصر در جهان عرب کشوری تعیین کننده بود اما امروز با انحراف و خنثی کردن انقلاب مردم مصر به وسیله ارتش و سیستم های اطلاعاتی این کشور تبدیل به کشوری مطیع عربستان شده است. متاسفانه جهان عرب آن انسان های مقتدر و مستقل قبلی خود را ندارد.

وی افزود: امروز هر کشوری که به ایستادگی و مقابله با مستکبران می پردازد و می خواهد خودش باشد و روی پای خودش بایستد با آن مقابله می شود. مثل لبنان، سوریه و یا یمن که امروز شاهد بزرگترین قحطی بر اساس محاصره در جهان معاصر است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کسانی که امروز سوال می کنند ما در سوریه چه می کنیم تحت تاثیر القائات بیگانه هستند.

دکتر ولایتی گفت: ایران که مدافع مردم ملت‌های منطقه است محکوم می‌شود اما هیچ کس از دلیل حضور آمریکا، عربستان و قطر در سوریه نمی پرسد. این یک توطئه حساب شده است که با تجزیه و تحلیل کوچکی می توان خواسته دشمنان و فریاد دوستان نادان را فهمید.

دکتر ولایتی ادامه داد: آنهایی که از دلیل حضور ایران در سوریه می پرسند بدانند که هدف نهایی دشمنان ایران است.

رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: ما هر دو راه پیشگیری و درمان را در مقابله با دشمنان امتحان کردیم. در ابتدای انقلاب به خاطر مشکلات مختلف نمی توانستیم به صدام پاسخ بدهیم، همین باعث شد او در خانه به دنبال ما بیاید و جنگ تحمیلی را رقم بزند که به بیان نماینده سازمان ملل 100 میلیارد دلار خسارت برای ایران به دنبال داشت. بیانیه صادر کنندگان امروز، حامیان دیروز صدام در جنگ علیه ایران بودند.

وی افزود: زمانی که همه قرائن حاکی از برنامه ریزی برای از بین بردن مرکز بیداری اسلامی یعنی ایران است، اگر از منظر ملی و حراست از مرزها نگاهی داشته باشیم هزینه های امروز، ما درصد ناچیزی از خسارت های جنگ هم نخواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها امروز پرچم دار تهاجم و پلیدی در برابر ایرانی هستند که به عنوان پرچم دار بیداری اسلامی اجازه تضعیف اسلام را نخواهد داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران درباره وضعیت فعلی بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان گفت: بیداری اسلامی در ابتدا به شکلی عمومی و با مشارکت مردم نمایان بود. امروز مقاومت مسلحانه در یمن شکل و نمونه دیگری از بیداری اسلامی است که به دلیل تغییر تاکتیک دشمن شکل دیگری به خود گرفته است.

202

کد خبر: 935577

وب گردی

وب گردی