87 درصد داوطلبان کنکور ارشد کارت ورود به جلسه گرفتند/نتایج اولیه نیمه دوم خرداد اعلام می شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشورگفت: از میان ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد 644 هزار و 712 نفر نسبت به در یافت و پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کردند به عبارت دیگر 87/63 درصد داوطلبان کنکور ارشد کارت شرکت در آزمون خود را پرینت گرفتند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کرده اند و کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد با ۱۳۲ کدرشته امتحانی و گروه های آموزشی شش گانه از دوشنبه سوم اردیبهشت ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان روزهای پنج شنبه و جمعه در این رقابت علمی شرکت کردند.

او افزود: در صبح پنج شنبه آزمونِ 33 کد رشته امتحانی با تعداد 354 هزار و 473 داوطلب و در بعد ظعد ظهر پنج شنبه آزمون 64 کد رشته امتحانی با تعداد 107 هزار و 573 داوطلب و در صبح جمعه آزمون 35 کد رشته امتحانی با تعداد 329 هزار و 588 داوطلب برگزار شد.

توکلی ادامه داد: از میان ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد 644 هزار و 712 نفر نسبت به در یافت و پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کردند به عبارت دیگر 87/63 درصد داوطلبان کنکور ارشد کارت شرکت در آزمون خود را پرینت گرفتند هم چنین اولین مرحله ی بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ در ۷۴ شهر و ۱۷۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه ۹۷ منتشر می شود و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می توانند نسبت به کدرشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.

202

کد خبر: 935595

وب گردی

وب گردی