واردات تجهیزات  از خارج نداریم/ امضای سه قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های کشور

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید براینکه تولید ملی از ابتدا جزو اولویت شرکت ملی گاز ایران بوده است، گفت: هم‌اکنون اکثر تجهیزات کلیدی در داخل کشور ساخته می‌شود، با این روش هم کار ایجاد شده و هم در گازرسانی اقلامی نداریم که از خارج وارد شود بلکه تمام موارد در داخل کشور ساخته می‌شود.

حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، گفت: هم‌اکنون اکثر تجهیزات کلیدی در داخل کشور ساخته می‌شود، با این روش هم کار ایجاد شده و هم در گازرسانی اقلامی نداریم که از خارج وارد شود بلکه تمام موارد در داخل کشور ساخته می‌شود.

او تصریح کرد: نه تنها تمامی اقلام مورد نیاز در داخل کشور ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه برخی از قطعات (رگلاتور نجف آباد) نیز به خارج صادر می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز ایران، با تاکید براینکه با سه دانشگاه کشور در عرصه صنعت گاز قرارداد منعقد کرده ایم، گفت: توربین ملی با دانشگاه علم و صنعت، مینی ال ان جی با دانشگاه تهران و مواد شیمیایی با پژوهشگاه صنعت نفت جزو این قراردادها هستند.

عراقی افزود: این سه قرارداد بزرگ ظرف مدت 5 ساله اجرا می‌شود. تمام مواردی که از نظر شرکت ملی گاز از نظر حجم مصرف رقم بالایی دارد به صورت پژوهشی و عملیاتی با دانشگاه قرارداد منعقد شده است تا اساتید و دانشجویان با فرایند تولید دانش‌بنیان همکاری داشته باشند. می توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی در کنار دانشگاه‌های فوق همکاری مستمر دارند.

402

کد خبر: 935622

وب گردی

وب گردی