آغاز رقابت دانشجویان  قاری  وحافظ 35 کشور در مشهد مقدس 

 رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات پیشتر به صورت غیرحضوری و با بهره گیری از نرم افزار صوتی، مورد ارزیابی داوران بین المللی شامل 6 داور ایرانی و چهار داور خارجی قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف، ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان طی مراسمی در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد مقدس آغاز شد.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در این مراسم گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات پیشتر به صورت غیرحضوری و با بهره گیری از نرم افزار صوتی، مورد ارزیابی داوران بین المللی شامل 6 داور ایرانی و چهار داور خارجی قرار گرفتند.
سیدعلی‌اکبر شمسیان افزود: داوران از بین 73 شرکت کننده مرد در رشته های قرائت و حفظ کل قرآن کریم 44 نفر را شامل 19 قاری و 25 حافظ از 35 کشور از سه قاره آسیا‌، آفریقا و اروپا برای حضور در مرحله نهایی در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد انتخاب کردند که هم اکنون در حال رقابت هستند.
وی گفت: این رقابت ها به چهار زبان زنده دنیا ترجمه و در زمان مناسب در کشورهای اسلامی پخش خواهد شد.
شبکه قرآن سیما،‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی‌، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری این مسابقات با جهاد دانشگاهی همراهی داشته اند.
یکشنبه نهم اردیبهشت جاری مراسم پایانی ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان با معرفی برگزیدگان رشته‌ های قرائت و حفظ کل قرآن کریم در مشهد برگزار می شود.

705

کد خبر: 935627

وب گردی

وب گردی