بررسی هوای پایتخت در هفته اول اردیبهشت/3 ایستگاه برای گروه های حساس ناسالم است

اگر به وضعیت کیفی هوای پایتخت از ابتدای فروردین ماه تا کنون نگاهی بیاندازیم در می یابیم پایتخت نشینان 3 روز پاک، 28 روز سالم و 7 روز ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کردند، این در حالی است که دربازه زمانی مذکور در سال 96 میزان روزهای پاک، سالم و ناسالم برای گروه های حساس جامعه به ترتیب 9 روز ، 28 روز و 4 روز بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، فصل بهار که می آید نوید بهبود کیفیت هوا را می دهد به گونه ای که اگر به وضعیت کیفی هوای پایتخت از ابتدای فروردین ماه تا کنون نگاهی بیاندازیم در می یابیم پایتخت نشینان 3 روز پاک، 28 روز سالم و 7 روز ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کردند.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران شاخص کیفی هوای دیروز تهران 58 و در شرایط سالم قرار داشت، شاخص کیفی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به 11 صبح امروز 69 و در شرایط سالم قرار دارد. بر اساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 69 ، میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 52 و میزان منواکسید کربن در هوا 25 است.

سال گذشته هوا پاکتر بود!

بررسی وضعیت کیفی هوای پایتخت از ابتدای فروردین تا 7 اردیبهشت سال گذشته بیانگر آن است که تهران هوای پاک تری را تجربه کرده است.همچنین تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس جامعه نیز کمتر بوده است.

بر اساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،دربازه زمانی مذکور در سال 96 ، پایتخت نشینان 9 روز پاک، 28 روز سالم و 4 روز ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده اند.

وضعیت کیفی هوای پایتخت در هفته اول اردیبهشت

نمودار زیر بیانگر وضعیت کیفی هوای پایتخت در هفته اول اردیبهشت 97 است:

بررسی وضعیت کیفی هوای پایتخت در هفته گذشته نشان می دهد پایتخت نشینان 9 روز سالم را تجربه کرده اندو تنها یک روز برای گروه های حساس جامعه ناسالم بوده است. میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در روز یکشنبه با میزان 106 فراتر از حد سلامت رفت و برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت، همچنین میزان این ذرات در روز پنج شنبه (56) کمترین میزان طی هفته گذشته را داشت.

3 ایستگاه پاک، 8 ایستگاه سالم، 3 ایستگاه ناسالم

نقشه زیر بیانگر شاخص آنلاین هوای پایتخت در ساعت 11:30 هشتمین روز از اردیبهشت سال جاری است:

بررسی شاخص آنلاین هوا در زمان مذکور نشان می دهد در حال حاضر 3 ایستگاه شهرداری منطقه 10، شهرداری منطقه 6 و پونک در وضعیت پاک قرار دارند همچنین ایستگاه شهرداری منطقه 20،شهرداری منطقه 13 و شهرداری منطقه 2 برای گروه های حساس جامعه ناسالم است و بقیه ایستگاه ها نیز در شرایط سالم قرار دارند.

701

کد خبر: 935628

وب گردی

وب گردی