بعضی از مسئولان اعتقاد لازم به سختی کار آتش نشانان ندارند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در روز جهانی ایمنی و سلامت محل کار گفت: آتش نشانی شغل بسیار سخت و پر مخاطره است ، هر چند که بعضی از مسئولان اعتقاد لازم به سختی کار آتش نشانان را ندارند که امیدوارم با بازنگری دوباره این شغل نیز در گروه مشاغل سخت قرار گیرد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در روز جهانی ایمنی و سلامت محل کار گفت: ما آتش نشانان حداقل در تهران در تجهیزات و البسه ایمنی وضعیت قابل قبولی را داریم که در این زمینه لازم است از تمامی مدیران تشکر کنم.

وی ادامه داد: سلامت محل کار کمی متفاوت تر تعریف می شود، زمانی که آتش نشانان به محل حوادث به ویژه آتش سوزی می رسند، انواع خطرات آن ها را تهدید می کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از جمله مهم ترین خطراتی که آتش نشانان را تهدید می کند می توان به استنشاق آلاینده های ناشی از آتش سوزی ، هوای بسیار گرم محل حادثه، موادی که منجر به مسمویت خواهد شد اشاره کرد.همچنین احتمال تخریب ساختمان و سقوط در گودال ها نیز وجود دارد، استرس ناشی از زنگ ایستگاه نیز به گونه ای می تواند برای آتش نشانان دردسر ساز باشد.

وی افزود: تمامی مواردی که پیشتر به آن اشاره شد می تواند آتش نشانان را با مشکلات جسمانی ، روحی و روانی مواجه کند.مجموع این اتفاقات بیانگر آن است که آتش نشانی یک شغل بسیار سخت و پر مخاطره است ، هر چند که بعضی از مسئولان اعتقاد لازم به سختی کار آتش نشانان را ندارند که امیدوارم با بازنگری دوباره این شغل نیز در گروه مشاغل سخت قرار گیرد.

701

کد خبر: 935647

وب گردی

وب گردی