ایستگاه سوم کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ مشخص شد

کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ پس از توقف و اجرا در شهرهای زنجان و اصفهان امروز به شهر شیراز می رسد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان این مطلب گفت: این کاروان که متشکل از ۱۱ اتوبوس است، با شعار تبریز ۲۰۱۸ و حمایت از کالای ایرانی با دستور دکتر روحانی حرکت خود را آغاز نمود و با سفر به مراکز استانها و شهرهای منتخب در سراسر کشور اجرای برنامه خواهد داشت و علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری در راستای حمایت از کالای ایرانی به ارائه سوغات و صنایع دستی تبریز و استان خواهد پرداخت.

آبدار در ادامه عنوان کرد: در این کاروان که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شهرداری تبریز و اتحادیه های صنفی و هنرمندان صنایع دستی ترتیب داده شده است، سوغاتی های شاخص تبریز اعم از کیف، کفش و چرم، شیرینی و شکلات، نساجی، فرش، تابلو فرش سردرود، لوازم خانگی و ... صنایع دستی اعم از سماور سازی، چاپ باتیک، رودوزی های سنتی، سنگ های قیمتی و صنایع شیشه در شهرهای مختلف کشور معرفی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: گروه های هنری و موسیقی آشیقی اعزامی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با اجرای خود در جمع گردشگران و شهروندان شهرهای مختلف فرهنگ غنی و فولکلور آذربایجان را در سراسر کشور معرفی خواهند کرد.

مرتضی آبدار در خاتمه بیان کرد: این کاروان در روز جمعه، ۷ اردیبهشت در میدان نقش جهان اصفهان پس از استقبال مهرعلیزاده استاندار اصفهان در جمع پر شور شهروندان اصفهانی و گردشگران داخلی و خارجی حاضر به اجرای برنامه پرداخت و امروز شنبه اصفهان را به مقصد شیراز ترک نموده و دیار حافظ و سعدی میزبان بعدی کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود.

گفتنی است این کاروان پس از حضور و اجرا در شهرهای زنجان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، قشم، کرمان، یزد، بیرجند، مشهد، سمنان، ساری، رشت، آستارا، اردبیل، سرعین و مشگین شهر به تبریز باز خواهد گشت.

900

کد خبر: 935751

وب گردی

وب گردی