آمادگی استان البرز برای جذب تسهیلات بانکی

نماینده عالی دولت در استان البرز به عملکرد نظام بانکی اشاره کرد و گفت: بدون شک وقتی تولید کننده وام با بهره بالا پرداخت می‌کند نمی‌توان انتظار داشت قیمت کالای نهایی آنها بتواند با برخی کالاهای مشابه تولیدی توسط کشورهای همسایه رقابت کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی نجفی در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان البرز که امروز شنبه هشتم اردیبهشت در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، به عملکرد نظام بانکی اشاره کرد و گفت: هر چند نظام بانکی فاصله زیادی تا برآورده کردن انتظارات صنعتگران و تولیدکنندگان دارد ولی عملکردش مورد قبول بوده است.

وی بیان کرد: بدون شک وقتی بانکی سود ۱۸ درصد به سپرده‌های مردم می‌دهد، نمی‌تواند تسهیلات با بهره چهار درصد ارائه دهد.

نجفی خاطرنشان کرد: باید زمینه رقابت با کالاهای خارجی را با تعدیل قیمت و بالابردن کیفیت کالاهای ایرانی بالا ببریم. تا زمانیکه کیفیت کالاهای ایرانی افزایش نیابد حتی اگر مرزهای کشور را هم ببندیم باز هم نمی‌توانیم زمینه تحقق شعار سال را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی البرز برای جذب تسهیلات بانکی افزود: البرز توانسته از سال گذشته تاکنون در ایجاد فضای مناسب کسب و کار از رتبه ۲۹ کشور به رتبه هشت دست یابد و این کار کوچکی نیست. در حال حاضر البرز در بازسازی و نوسازی صنایع رتبه دوم کشور را دارد.امید است در آینده‌ای نزدیک در بخش حمایت از تولید و ایحاد اشتغال به جایی برسیم که در استان هیچ بیکاری نداشته باشیم.

900

کد خبر: 935786

وب گردی

وب گردی