بنی تمیم: اگر کمک‌مان نکنند باز هم تنها خواهیم بود/ رفع سایه تحریم از سر خانواده کشتی، رسالت ماست

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: دست یاری را به سوی نهاهادهای مرتبط با موضوع دراز کرده ایم و اگر ان شاءالله به ما کمک کنند، ممنون خواهیم بود.

حمید بنی تمیم در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد برقراری ثبات در ورزش اول کشور با توجه به بازگشت رسول خادم، رئیس مستعفی فدراسیون کشتی اظهار داشت: حدود یک هفته از فدراسیون کشتی دور بودم و تسلط زیادی بر اتفاقات رخ داده در این مدت ندارم. طبیعتا بازگشت رسول خادم جزو اتفاقات خوبی بود که می توانست رخ دهد. با اتحادی که بین هیأت های استانی کشتی ایجاد شد و اتفاق نظری که اعضای مجمع داشتند، خوشبختانه این اتفاق افتاد چون جامعه کشتی بر این باور بود که ادامه حضور رسول خادم می تواند به کشتی ما کمک کند.

وی در خصوص بازپس‌گیری میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی توسط ایران ادامه داد: اواخر هفته گذشته رسول خادم سفری به صربستان داشت و جلسه ای با نناد لالوویچ (رئیس اتحادیه جهانی کشتی) برگزار کرد که خوشبختانه خروجی جلسه مثبت بود و میزبانی مسابقات جام جهانی بار دیگر به ایران اعطا شد. در حال برنامه ریزی هستیم و سعی داریم تاریخ مناسبی را بنا بر هماهنگی لازم با اتحادیه جهانی انتخاب کنیم. فکر می کنم این مسابقات در نیمه دوم سال جاری برگزار شود.

نایب رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سؤال که آیا جام جهانی در تهران برگزار می شود یا شهرهای دیگر کشور، تصریح کرد: این موضوع به موارد مختلفی بستگی دارد، از جمله اسپانسرینگ و هزینه های برگزاری. یکی، دو استان هم در چند روز اخیر درخواست خود را برای میزبانی مسابقات ارائه داده اند.

بنی تمیم با اشاره به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا تصریح کرد: مرحله نهایی انتخابی تیم ملی روزهای 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می شود و به همین دلیل حضور در اردوهای تیم های ملی آزاد و فرنگی را اختیاری کرده ایم. با توجه به اینکه در سال جاری فرصت بیشتری خواهیم داشت تا روی نقاط ضعف و قوت نفرات برگزیده کار کنیم، بسیار امیدواریم که هم در بازی های آسیایی و هم در رقابت های جهانی سربلند و با دست پر بیرون بیاییم.

وی افزود: فرصت 40 تا 45 روزه ای بین رقابت های آسیایی و جهانی وجود دارد و تصمیم گیری در خصوص اینکه دو تیم اعزام شوند یا یک تیم به هر دو مسابقات برود یا در برخی اوزان که کشتی گیران شرایط شرکت در هر دو رقابت را دارند، اعزام شوند، بستگی به نظر شورای فنی و کادر فنی دارد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی درباره نامه رسول خادم به شورای عالی امنیت ملی مبنی بر جلوگیری از تعلیق کشتی، در پایان گفت: طبیعتا دست یاری را به سوی نهادهای مرتبط با موضوع دراز کرده ایم. اگر ان شاءالله به ما کمک کنند که ممنون خواهیم بود و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، کشتی تنها بوده و مجددا به تنهایی وظیفه و رسالت خود می داند که تمام توان خود را برای رفع سایه تحریم از سر خانواده کشتی به کار بگیرد.

602

کد خبر: 935872

وب گردی

وب گردی