سامانه رصد برای رسیدگی به تخلفات ناشی از دلالی بن کتاب، راه اندازی می شود

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از راه اندازی سامانه رصد برای رسیدگی به تخلفات ناشی از دلالی بن کارتهای دانشجویی در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال خبرداد.

همایون امیرزاده سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو باخبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره دلالی بن کارت دانشجویی گفت: با ایجاد مکانیزم های جدید نظارتی امیدواریم تخلف در این زمینه به حداقل برسد و سه شیوه ثبت نام دانشجویی بن کارت ها بخصوص راه اندازی سامانه ای که می تواند کارت های ملی هوشمند را شارژکند همچنین صحت سنجی از کد ملی و شماره دانشجویی با سامانه ای که با ما همکاری می کند به میزان قابل توجهی به ما کمک کرده است.

وی افزود: امسال سال کم تخلفی در این زمینه داشتیم و نشانه هایی از دلالی بن کارت تا الان گزارش نشده است و سامانه رصد برای بررسی این تخلفات راه اندازی شده است و تقریبا رصد لحظه ای داریم و چناچه گزارش هایی که از حوزه نرم افزارها به ما ابلاغ می شود متوجه شویم که آلارم های نامنظمی در این زمینه وجود دارد به این مساله ورود پیدا کرده و این مساله مدیریت می شود.

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: امسال به ناشران و غرفه داران تذکر داده شده است که در مقابل ارائه بن های تجمیعی که تخلف بحساب می آید برخورد شود ، یعنی اگر یکباره ناشری صد تا دویست بن کارت را نقد کرد، تخلف کرده است و برخورد لازم انجام خواهد شد.

همایون امیرزاده در پایان درباره عدم تایید وضعیت دانشجویی برخی از دانشجویان توسط وزارت علوم در ثبت نام بن کارت دانشجویی خاطر نشان کرد: با مرکز پژوهش وزارت علوم در تماس هستیم و در واقع مرجع صلاحیت تشخیص اینکه چه کسی دانشجو است و لیست ها را از کجا دریافت کنیم مرکز پژوهش است و هر اسامی و لیستی که از سایت مرکز پژوهش وزارت علوم تایید شود مورد تایید ما نیز خواهد بود.

خبرنگار:ندافراهانی

کد خبر: 935901

وب گردی

وب گردی