آغازطرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل در کرمانشاه

همزمان با ۱۴ استان کشور، طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل در کرمانشاه کلید خورد.

به گزارش ایسکانیوز، طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل همزمان با ۱۴ استان کشور امروز یکشنبه در استان کرمانشاه با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کلید خورد.

دکتر امید قادری، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این خصوص ابراز داشت: ماده مخدر گُل یکی از انواع مواد اعتیادآور و توهم زای طبیعی است که متاسفانه در بین جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده است.

این مسئول بیان داشت: طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از ماده مخدر گُل با همکاری کمیته پیشگیری با همراهی دستگاه های عضو و بهزیستی در استان اجرا می شود.

وی افزود: در این زمینه باید اقدامات لازم برای آگاه سازی مردم و خطری که در کمین جوانان و نوجوانان است، صورت بگیرد.

این مسئول ابراز کرد: در برخی از موارد مصرف این ماده خطرناک فرد را چنان دچار توهم و هذیان می کند که عوارض جدی بر بدن به جای می گذارد.

قادری یادآور شد: خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ آماده پاسخگویی به مسائل مربوط به اعتیاد است که شهروندان می توانند با آن تماس بگیرند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، متاسفانه تبلیغات زیادی مبنی بر عدم اعتیادآور بودن ماده مخدر گُل انجام می شود و در باور عمومی به اشتباه حتی کم خطر تر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است، اما این ماده می تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف فرد معتاد شود تا جایی که مصرف نکردن گُل فرد دچار اضطراب شدید، بی قراری، وحشت زدگی و تپش قلب شدید شود.

دکتر قادری، شیوه مصرف ماده مخدر گُل را به شکل تدخینی عنوان کرد و گفت: اخیرا مصرف خوراکی این ماده نیز رواج یافته و برخی آن را در کیک و شیرینی به کار می برند و در جشن ها استفاده می کنند که در این صورت عوارض بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، عنوان کرد: یکی از گرایش مصرف ماده مخدر گُل تبلیغاتی است که در شبکه های اجتماعی و سایر رسانه ها انجام می گیرد که موجب کنجکاوی نوجوانان و جوانان می شود و می تواند زمینه ساز مصرف توسط آنها شود.

901/900

کد خبر: 935915

وب گردی

وب گردی