ولایتی: تغییر نام خلیج فارس فتنه ای انگلیسی است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: آرزوی تغییر نام خلیج فارس بر دل استعمار گران خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، مراسم رونمایی از "کتاب خلیج فارس" صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به سخنرانی پرداخت؛ وی ضمن تقدیر و تشکر از ناشران کتاب خلیج فارس و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در رابطه ما خلیج فارس و هر نقطه از این مرز بوم، هر اقدامی بکنیم کم است؛ تغییر نام این خلیج توسط برخی استعمار گران صورت گرفت و گذر زمان حقانیت نام این خلیج‌ را نشان خواهد داد.

وی افزود: تا همین زمان های اخیر هیچ نامی به غیر از خلیج فارس در هیچ آثار و کتابی دیده نمی شود همچنین مورخان اسلامی چه عرب و چه فارس در کتاب های خود همواره از نام خلیج فارس یاد کرده اند حتی در نقشه هایی که در موزه های خارج از کشور وجود دارد حکایت از این موضوع دارد که نام این خلیج خلیج فارس است.

ولایتی با اشاره به فتنه تغییر نام خلیج فارس ادامه داد: این فتنه برای اولین بار توسط انگلیسی ها آغاز شد؛ در حال حاضر هم در شبکه های تلویزیونی و رادیویی این شبکه از خلیج فارس تحت آن عنوان "گلف" یاد می شود. این نشان دهنده آن است که در این ماجرا شیطنت های انگلیسی در کار است.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: تا سال ۱۹۷۱ کل مناطق شیخ نشین حاشیه خلیج فارس تحت نظارت انگلیس بود؛ حال سوال مطرح می شود که چرا این ها انقدر بر تغییر نام این خلیج اصرار دارند، در پاسخ باید گفت که تغییر نام خلیج فارس مقدمه ای بر تغییر حاکمیت ارضی ایران است.

وی اذعان داشت: تمام سواحل خلیج فارس و مجموع جزایر آن بیش از مجموع سواحل کشورهای حاشیه خلیج فارس است لذا بر عقیده متخصصان استراتژیک تسلط بر خلیج فارس تسلط بر اقیانوس هند است.

ولایتی خاطر نشان کرد: کشورهایی مانند عربستان که درباره تغییر نام خلیج فارس سخن می گویند، بلند گوی آمریکا و اسرائیل هستند؛ آمریکا با حضور در منطقه و تاسیس پایگاه نظامی در قطر و عربستان به دنبال تسلط بر خلیج فارس از طریق تغییر نام این خلیج هستند.

مشاور بین الملل رهبر انقلاب در پایان تاکید کرد: آن چیزی که قطعی خواهد بود و قطعی خواهد ماند نام خلیج فارس است و در تاریخ باقی خواهد ماند؛ آرزوی تغییر نام خلیج فارس بر دل استعمار گران باقی خواهد ماند.

302

کد خبر: 935921

وب گردی

وب گردی