جمالی نوبندگانی: اگر برخورد با بی حجابی عامدانه باشد باید با آن برخورد شود

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اتفاق اخیر برخورد با بی حجابی، گفت: اگر مساله مشخص شود که این اتفاق از پیش تعیین شده باشد یا اینکه گروهی عامدانه خواستند هنجارشکنی کنند قطعا باید مقرراتی که در قانون آمده اعمال شود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم برخورد با بی حجابی و اتفاق اخیر درباره این مساله در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز اظهار داشت: در رابطه با مساله حجاب باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برخی یا بیشتر کسانی که ما آنها را بدحجاب تلقی می کنیم، نوع حجابشان به این شکل است و عنادی هم ندارند؛ ممکن است که از قوانین و مقررات آگاه نباشند یا مسائل شرعی را ندانند یا اینکه ذائقه خود را با مد روز همگن کنند.

وی اضافه کرد: قضیه این افراد با کسانی که کمپین تشکیل می دهند یا از جاهای مشخصی در خارج از کشور برای بهم ریختن امنیت جامعه پول می گیرند، متفاوت است و به نظر من برخورد با این افراد باید متفاوت باشد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه متولیان فرهنگ ضعیف عمل می کنند بیان کرد: گروه هایی که به عنوان متولی فرهنگ در جامعه هستند باید نقششان را بهتر ایفا کنند؛ به نظر بنده آنها موفق نبودند و این موضوعی است که باید به آن توجه شود تا این متولیان بتوانند از طریق روش های آموزشی و فرهنگی که فرهنگ اسلامی است حجاب را در جامعه گسترش دهند.

جمالی نوبندگانی درخصوص سوءاستفاده بعضی افراد از این اتفاق(برخورد با بی حجابی) ، گفت: برخی ها اگر بخواهند عامدانه از قبل، دوربین آماده کنند یا درگیری هایی را ایجاد کنند این قضیه کاملا متفاوت می شود چرا که در سراسر دنیا این موضوع پذیرفته شده است که با ماموران قانون نباید این چنین برخورد کرد کما اینکه ماموران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از اتقافات به عنوان مثال در مقابل اغتشاشگران خویشتن داری کردند؛ بنابراین آنها هم باید هشیار باشند که در تله های بعضی از افراد نیفتند.

بیشتر بخوانید:

کاظمی: همه حق"دفاع مشروع" از خود را دارند

آزادی خواه: اقتدار کشور باید توسط ناجا شکل بگیرد

وی در ادامه افزود: اگر مساله مشخص شود که این اتفاق از پیش تعیین شده باشد یا اینکه گروهی عامدانه خواستند هنجارشکنی کنند قطعا باید مقرراتی که در قانون آمده اعمال شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر بٌعد فرهنگی این اتفاق تصریح کرد: ما هرکاری هم که انجام دهیم باز دست هایی وجود دارد که می خواهند جامعه را از هر روشی ملتهب کنند و در این میان ممکن است بخواهند دختران جامعه را هدف این اقدام خود قرار دهند و برای پیشبرد اهدافشان از دختران استفاده کنند؛ به نظر بنده حتما باید در بٌعد فرهنگی این قضیه بیش از پیش تلاش کنیم.

وی در خصوص راهکارهایی برای جلوگیری از این گونه اتفاقات اظهار کرد: باید هنگام برخورد با این اتفاقات، افراد را توجیه و اقناع کنیم اگر از این دیدگاه جلو برویم بهتر است؛ در کنار این اقدام همانطور که گفتم اگر بخواهند عامدانه هنجارشکنی کنند و بخواهند ناامنی ایجاد کنند قضیه این افراد جداست و باید با این افراد برخورد قانونی انجام گیرد.

جمالی نوبندگانی در پایان درباره تاثیر این اتفاق بر امنیت کشور اذعان داشت: قطعا هدف کسانی که این مسئله را طراحی می کنند این است که امنیت روحی و روانی جامعه را به مخاطره بکشانند؛ اینکه در جامعه درگیری ایجاد کنند و کسانی را تحریک کنند تا به هدف خود برسند قطعا توسط دستهایی از خارج از کشور هدایت می شوند و امنیت ملی کشورمان را هدف قرار داده اند.

304

کد خبر: 935941

وب گردی

وب گردی