تخصیص 15 میلیارد ریالی به دانش آموزان در نمایشگاه کتاب

سخنگوی سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته از سوی دکتر جوادی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد امسال مبلغ 15 میلیارد  ریال برای تجهیز کتابخانه مدارس دانش آموزان اختصاص پیدا کرد.

همایون امیرزاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره حمایت این دوره از نمایشگاه کتاب از دانش آموزان اظهار کرد: امسال حمایت از دانش آموزان معطوف به تجهیز کتابخانه های مدارس انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته با توجه به میزان اعتباری که برای مدارس اختصاص داده بودیم به اندازه این اعتبار جذبی از سوی مدارس نداشتیم و نسبت به ثبت نام دانش آموزان و مدارس دچار مشکل بودیم با هماهنگی که از سوی دکتر جوادی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد صورت گرفت مبلغ 15 میلیارد ریال به دانش آموزان تخصیص داده شد.

سخنگوی سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: برنامه ساماندهی و تجهیز کتابخانه های مدارس دانش آموزان تهران و اردوهای نیم روزه وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار داریم و این نقیضه در مورد دانش آموزان شهرستانی با برگزاری نمایشگاههای فصلی و استانی جبران خواهد شد.

امیرزاده اظهار کرد: طرح حمایت وزارت ارشاد با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در تجهیز کتابخانه های مدارس مانند طرح های یادگار مهربان گردش مالی برای برای نمایشگاه داشته است البته دانش آموزان نیز در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب، برای خرید کتاب مبالغی را به صورت جداگانه هزینه می کنند.

وی درباره حمایت از ناشرانی که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند گفت: در نمایشگاه کتاب بحث بر سر سال های حضور ناشر در نمایشگاه کتاب نیست بلکه سالهایی که ناشر اقدام به تولید کتاب داشته است مدنظر قرار دارد.

رئیس رسیدگی به تخلفات سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: طبق آین نامه نمایشگاه کتاب مشخص شده است هر ناشر که در طی 4 سال گذشته 40 عنوان کتاب در حوزه بزرگسال و 45 عنوان در بخش کودک منتشر کرده باشد حق حضور در نمایشگاه کتاب را دارد.

وی افزود: این ملاک میان تمامی ناشران یکسان است و اما اگر ناشری تعداد کمتری از این میزان را منتشر کرده باشد اما اگر آثارش در جریان تقویت جریان فرهنگی کشور بوده و اثر فاخری باشد تعدادی از این ناشران در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

502

کد خبر: 935957

وب گردی

وب گردی