ابتکار: "مسئله" فرهنگی "راه حل" فرهنگی می خواهد

معاون رئیس جمهور در امور زنان با تاکید بر اینکه ما طرح گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی را دنبال می کنیم گفت: بسیاری از مسئله های فرهنگی در جامعه راه حل فرهنگی می خواهد ولا غیر.

یکی از مهمترین آسیب های تهدیدکننده خانواده ها کم شدن گفتگو در خانواده ها و گیرایی معنایی میان نسلی است بطوریکه تضاد بین نسل ها و تفاوت سنی میان ارکان خانواده و فرزندان موجب بروز ناهنجاری های فرهنگی که ریشه در تعاملات بین افراد خانواده دارد بسیار نمود عینی به خود گرفته است و نهایتا این ناهنجاری ها در پی اخذ هویت های غیر خانواده از سوی جامعه و دایره دوستان خواهد بود.

تقابل و تضاد های فرهنگی خانواده ها در مواجهه با هم موجب از هم گسیختگی فرهنگی و شکاف های درونی و روحی خواهد شد و در نهایت این چالش های درونی به سبک رفتار در جامعه ظاهر خواهد شد.

یکی از این چالش ها ولنگاری هویتی و فرهنگی است که در نمونه ساده می توان بد حجابی را مورد اشاره قرار داد از سویی نباید تزریق تفکرات چند هویتی برای کم رنگ کردن هویت ملی و اسلامی را از سوی دشمنان نادیده گرفت چرا که دشمنان امروزی از طریق جنگ نرم و زدودن ماهیت فرهنگی و مذهبی از درون جامعه علل خصوص سست کردن بنیان خانواده هستند.

حال تنها راه مقابله هوشیاری است، در این راستا گروه سیاسی ایسکانیوز؛ بر آن شده تا پشت پرده این جنگ فرهنگی را افشا کند تا بر همگان مبرهن شود که چه سناریوهایی که در این خصوص نوشته نشده است.

از سویی همه آحاد مردم بخصوص دایه داران فرهنگ کشور اعم از دولت و دستگاههای فرهنگی در تبیین پادتن این موضوع باید همت بگمارند ضمن آنکه چندی است طرح گفتگوی ملی خانواده ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و گفتگوی بین نسلی نیز برای جلوگیری از شکاف نسل ها را به عنوان راه هایی برای جلوگیری از آسیب های حوزه خانواده مطرح شده است.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که راه حل مسائلی که پیرامون برخورد گشت ارشاد با بدحجاب ها به وجود می آید چیست گفت: به نظر من این یک مسئله فرهنگی است که تنها راه حل فرهنگی می خواهد ولا غیر.

وی ادامه داد: عزت نفس جوانان و توجه به کرامت ذاتی که خدا در وجود هر کسی قرار داده است یک اصل است و اگر این اصل در جامعه و تمام سطوح رعایت شود بسیاری از مشکلات قابل حل است.

ابتکار با اشاره به آسیب هایی که زنان در معرض آن قرار دارند ابراز کرد: باید توجه بیشتری به جایگاه زنان داشته باشیم و فضایی سالم را برای همه جوانان به خصوص دختران جوان ایجاد کنیم؛ اگر اصل را بر این قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان در خصوص راه حلی برای از بین بردن تنش های موجود از بدحجابی در جامعه اظهار داشت: کاری که ما شروع کردیم بحث گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی است؛ ما اعتقاد داریم این موضوعات به این دلیل به مسئله تبدیل شده که گفت و گو در مورد آن ها صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

سالک: برخورد با بی حجابی ساختگی بود تا علیه نیروی انتظامی جوسازی کنند

اسلامی: دوره نظارت ناپذیری مسئولان رو به پایان است

وی در ادامه تصریح کرد: نسل جوانمان باید سوالات خودش را مطرح کند و پاسخ های لازم را بشنوند، وقتی این فضا را ایجاد نکردیم در نتیجه به تنش خواهد رسید.

ابتکار در توضیح طرحی که بخش معاونت امور زنان ریاست جمهوری دنبال می کند گفت: ما طرح گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی را دنبال می کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: با آموزش و پرورش و مراکزی که با جوانان سر و کار دارند و همچنین با همکاری وزارت ورزش و جوانان تلاش می کنیم زمینه این موضوع را به صورت فراگیر و گسترده فراهم کنیم و اجازه بدهیم نسل جوان سوالات مختلفی که دارد به طور مثال در مسئله حجاب، در فضایی آرام مطرح کنند و این موضوع لااقل به گفت و گو گذاشته شود، تا ما حرف جوانان را هم بشنویم و در قبال آن مطالبات، بتوانیم سیاست های منطقی و متوازنی را قرار دهیم.

303

کد خبر: 935999

وب گردی

وب گردی