63 درصد داوطلبان مجاز دکتری انتخاب رشته کردند/ اضافه شدن رشته هایی چون علوم سیاسی و مهندسی نفت در اصلاحیه ی امروز

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا ساعت ۱2 امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۹۷ تعداد 109 هزار و 363 داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته های خود در آزمون دکتری ۹۷ اقدام کرده اند. در واقع حدود 63 درصد افراد مجاز، توانسته اند انتخاب رشته کنند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: اطلاعیه ی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برخی اصلاحات دفترچه ی راهنمکای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری سال 1397 از عصر دیروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1397 همزمان با خبر تمدید مهلت انتخاب رشته ی این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

او افزود: همانطور که ذکر شد به منظور فراهم نمودن امکانات لازم مهلت انتخاب کد رشته محل های تحصیلی آزمون ورودی دوره ی دکتری سال 97 تا ساعت 24 فردا دوشنبه دهم اردیبهشت ماه تمدید شده است.

توکلی ادامه داد: لذا آن دسته از مجازین به انتخاب رشته که تاکنون نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های خود اقدام ننموده‌اند در این مهلت تمدید شده می‌توانند بر حسب علاقه‌، کدرشته‌ محل‌های خود را در فرم اینترنتی انتخاب رشته درج کنند هم چنین افرادی که تاکنون انتخاب رشته نموده اند نیز می توانند با مطالعه ی دقیق اصلاحیه ی منتشره ی سازمان نسبت به ویرایش کد رشته محل های خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون دکتری، تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که تا ساعت ۱2 امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۹۷ تعداد 109 هزار و 363 داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته های خود در آزمون دکتری ۹۷ اقدام کرده اند. در واقع حدود 63 درصد افراد مجاز، توانسته اند انتخاب رشته کنند.

او تأکید کرد: داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته که علاقه مند به انتخاب کدرشته واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: به کلیه ی داوطلبان توصیه می شود ضمن مطالعه ی دقیق دفترچه و اصلاحیه ای که هم اکنون در سایت سازمان قرار دارد حداکثر تا فردا شب نسبت به انتخاب رشته ی آزمون دکتری اقدام نمایند.

هنوز چیزی مبنی بر تمدید مجدد انتخاب رشته کنکور دکتری اعلام نشده است و ضرورت دارد داوطلبان به شایعات توجه نکنند هم چنین توصیه می شود اصلاحیه ی منتشره ی سازمان را که رشته هایی به آن اضافه شده است مطالعه کنند مثلا در مجموعه ی رشته های علوم سیاسی و روابط عمومی 8 کد رشته محل در دانشگاه تهران اضافه شده است که در جدول اصلاحات آورده شده است یا در رشته ی مهندسی نفت در دانشگاه تربیت مدرس 2 کدرشته محل اضافه شده است که تأکید می شود اصلاحیه ی منتشره ی امروز با اصلاحیه ی دیروزی متفاوت است و در جدول امروز رشته های بیشتری به انتخاب رشته اضافه شده است.

کد خبر: 936003

وب گردی

وب گردی