مصرف شکلات تلخ  منجر به بهبود بینایی افراد می شود!

محققان در مطالعات اخیر خود دریافتند شکلات تیره یا تلخ می تواند منجر به بهبود بینایی در افراد شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، یکی از مزایای شکلات تلخ (DARK) این است که می تواند بر بینایی تاثیر بگذارد. مطالعات اولیه نشان می دهد که این درمان خوشمزه می تواند منجر به بهبود بینایی شود. دانشمندان در مطالعات خود کشف کرده اند بزرگسالانی که یک ردیف شکلات تلخ خوردند، پس از 2 ساعت وضوح بصری شان افزایش قابل توجهی داشته است.

این مطالعات توسط نویسنده جف سی آرابین، از دانشکده اپتومتری دانشگاه ایالتی رزنبرگ در سن آنتونیو و گروه چشم پزشکی JAMA صورت گرفته است.

شکلات تلخ در بیشتر نقاط جهان طرفدار بسیاری دارد و به عنوان یک میان وعده سالم شناخته می شود. زمانی که شکلات تلخ (DARK) به اندازه مصرف شود، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که فلاونوئیدها نامیده می شوند که از ترکیبات گیاهی است و می تواند اثرات مثبتی در راستای کاهش التهاب داشته باشد.

اعتقاد بر این است که این فلاونوئیدها عمدتا از مزایای بالقوه سلامت مصرف شکلات تلخ به شمار می روند که در نهایت منجر به عملکرد بهتر و بهبود سلامت قلب خواهد شد.

محققان در راستای تحقیقات خود در راستای بررسی اثرات شکلات تلخ(DARK) بر دید انسان ها؛ 30 بزرگسال سال شامل 9 مرد و 21 زن که میانگین سنی آنها 26 سال بود را انتخاب کردند، گفتنی است هیچ یک از این افراد سابقه بیماری چشمی نداشتند و در 2 جلسه جداگانه، هر یک از شرکت کنندگان که یک نوار کوچک از شکلات تیره حاوی 316.3 میلیگرم فلاونول ها - که گونه ای از فلاونوئیدها هستند- را با یک نوار شکلات شیری کوچک حاوی 40 میلی گرم فلاونول مصرف کردند.

تقریبا 2 ساعت بعد از مصرف شکلات، تمام افراد تحت آزمایش بینایی قرار گرفتند.نتایج این تخقیق حاکی از آن بود که بهبود بصری توانایی خواندن واژه های کوچک و بزرگ در متن های مختلف افراد پس از افراد مصرف شکلات تلخ، در مقایسه با زمانی که آنها مصرف شکلات شیری خورده اند بیشتر است.همچنین افراد پس از مصرف شکلات تلخ (DARK) وضوح دیدشان بیشتر شد.

با این حال محققان اعلام می کنند که هنوز مشخص نیست که این بهبود بصری تا چه مدت زمانی به طول بیانجامد اما این تحقیق حاکی از آن است که مصرف مقدار کمی شکلات تلخ، در عرض 2 ساعت می تواند منجر به بهبود وضوح دید افراد شوند.

ترجمه : نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 936024

وب گردی

وب گردی