علاقه‌مند به شریک تجاری مطمئن هستیم/  همکاری چندجانبه ایران و آلمان با کشورهای منطقه

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های وزارت نیرو با طرف‌های آلمانی، گفت: با همکاری آلمان می‌توان با کشورهای همسایه و منطقه همکاری چندجانبه داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ فرهاد یزدان‌دوست مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در دیدار با استراتنورث، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت فدرال محیط زیست، حفظ طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان با اشاره به نشست اوایل اردیبهشت‌ماه وزیر نیرو با سفیر آلمان در کشور ایران، گفت: با توجه به سابقه طولانی همکاری‌های وزارت نیرو با طرف‌های آلمانی علاقه‌مند به داشتن یک شریک تجاری و همکار بین‌المللی مطمئن هستیم.

او تصریح کرد: وزارت نیرو علاقه‌مند به داشتن همکاری‌ مشترک با طرف آلمانی در حوزه آب و برق همچون انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده مجدد از پساب، بازچرخانی آب، همکاری‌های دانشگاهی و علمی، تغییر اقلیم و... است.

سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق تاکید کرد: با همکاری آلمان می‌توان با کشورهای همسایه و منطقه همکاری چندجانبه داشت.

همچنین در ادامه این نشست محمد ابراهیم‌نیا، مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو نیز بر لزوم ایجاد کمیته فنی برای راهبری فعالیت‌های بین دو طرف تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست مهمترین محور گفت‌وگوها در خصوص پروژه مدیریت و نحوه استفاده از پساب شهر مشهد و نحوه مشارکت دو طرف در جهت انجام مطالعات مشترک براساس تجربیات کشور آلمان در زمینه پساب بود که طرفین به تفاهمات اولیه در این خصوص رسیدند.

همچنین برنامه همکاری‌های مشترک بخش آب و آبفا دو کشور، ذیل توافقات پنجمین کمیسیون مشترک ایران و آلمان که پیش از این به امضا وزرای اقتصاد دو کشور رسیده است، برای سال‌های 2018 و 2019 مورد تأیید طرفین قرار گرفت.

در این جلسه طرف آلمانی ضمن ارائه خلاصه‌ای از یافته‌ها خود در بازدید از حوضه آبریز زاینده‌رود، مقرر شد تا گزارش مکتوبی در زمینه حل مشکلات این حوضه به خصوص در زمینه چگونگی حل مناقشات موجود را به طرف ایرانی اعلام نماید.

402

کد خبر: 936029

وب گردی

وب گردی