ضرورت بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و فرهنگی ایران جهت ارائه طرح‌های مورد نظر در یونسکو

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز (یکشنبه) در آیین معارفه و تکریم دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بر «لزوم بهره‌گیری از داشته‌های تاریخی، تمدنی و توانمندی‌های علمی و فرهنگی ایران در تدوین و ارائه طرح‌های مورد نظر کشورمان در یونسکو» تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این آیین که در محل این کمیسیون برگزار شد، اظهار امیدواری کرد، کمیسیون ملی یونسکو در ایران در هماهنگی با نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، زمینه های لازم برای همکاری فعال و هم‌افزایی مستمر با همه نهادهای ذی‌ربط در کشور را فراهم کند.

دکتر حجت الله ایوبی، دبیر کل جدید کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این مراسم، ضمن قدردانی از اعتماد وزیر علوم در اعطای این مسئولیت به وی، اظهار امیدواری کرد: در شرایط کنونی جهان، با بهره‌گیری از همه زبان‌های گویا، مقاصد خود را در راستای بهتر شنیده شدن با زبانی شنیدنی به جهانیان بیان کنیم.

دکتر سعدا... نصیری قیداری دبیر کل سابق کمیسیون ملی یونسکو نیز در این آیین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سه سال تصدی این مسئولیت، تصویب بودجه کمیسیون ملی یونسکو در ردیف بودجه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تأسیس و راه‌اندازی مراکز منطقه‌ای، ثبت ژئوپارک ایران در فهرست شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو و معرفی رویدادها و شخصیت‌های ایرانی – اسلامی در فهرست رویدادها و مشاهیر علم و ادب یونسکو را از اهم اقدامات خود برشمرد.

همچنین در پایان این مراسم دکتر غلامی، حکم انتصاب دکتر حجت الله ایوبی به سمت دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران را به وی اعطا کرد و با اهدای لوح تقدیر از خدمات ارزشمند دکتر سعدا... نصیری قیداری دبیر کل سابق این کمیسیون در طول مدت سه سال تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

در این آیین، پروفسور یوسف ثبوتی فیزیکدان برجسته و بنیانگذار انجمن فیزیک ایران و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، آیت الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، دکتر رضا فرجی دانا مشاور علمی رئیس جمهوری، برخی شخصیت‌های علمی و فرهنگی و اعضای کمیته‌ها و کارگروه‌های کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز حضور داشتند.

202

کد خبر: 936036

وب گردی

وب گردی