مهم‌ترین وظیفه شوراها از نظر استاندار چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است فرمانداران برای خود مشاور امور شوراها با اولویت جوانان تحصیل کرده انتخاب کنند

به گزارش ایسکانیوز، اقبال عباسی 9 اردیبهشت‌ماه در همایش روز شوراها، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه شوراها بررسی و شناسایی کمبودها و نیازهای اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی و ارائه طرح است.
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های مختلف در هر شهرستان با توجه به مشکلات آن شهرستان توسط شوراها، افزود: انتظار می‌رود شوراهای هر شهرستان با تعامل با یکدیگر طرحی را برای شهرستان خود تهیه کنند و روی آن طرح متمرکز شوند تا نتیجه حاصل شود.
عباسی تاکید کرد: لازم است فرمانداران برای خود مشاور امور شوراها با اولویت جوانان تحصیل کرده انتخاب کنند تا مشاور، رابط میان اعضای شورا و فرمانداران شود و ارتباط دو سویه میان فرمانداران برقرار کند.
وی گفت: همچنین لازم است روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با همکاری یکدیگر سه نفر را به عنوان مشاور امور شوراها انتخاب کنند تا جلسات و تمامی امور را هماهنگ کند.
استاندار خاطرنشان کرد: قطعا در تمام امور با همراهی و حمایت یکدیگر نتیجه حاصل خواهد شد.
در ادامه معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شورا یک نهاد حاکمیتی است که بر مبنای مدیریت شهروند محور قرار دارد.
مجید نظری افزود: در استان 527 شورای روستایی و 40 شورای شهری وجود دارد که این شوراها یک هزار و 883 عضو دارد، همچنین از تعداد اعضا 49 نفر خانم و مابقی آقا هستند.
وی ادامه داد: در سال گذشته 173 طرح اشتغالزایی روستایی با میزان تسهیلات 23 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت کشور اختصاص یافت که منجر به اشتغالزایی 583 نفر شد.
نظری آسفالت 538 هزار متر مربع از معابر روستایی استان با سه هزار و 500 تن قیر رایگان و تحویل 19 دستگاه ماشین‌آلات از جمله آتش‌نشانی و ... به دهیاری‌ها را از اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

900

کد خبر: 936047

وب گردی

وب گردی