45 درصد مدارس استان یزد نیازمند بازسازی

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد با اشاره به اینکه خیران سهم ۵۰ درصدی خود را در مدرسه های مشارکتی پرداخت کرده اند، گفت: دولت نیز سهم خود را پرداخت کند تا مدارس تکمیل شود.


به گزارش ایسکانیوز، امیرحسین رادمنش در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مورد کمبود زمین برای ساخت مدرسه توسط خیران گفت: تامین زمین در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار گرفته و قرار است اداره کل مسکن و شهرسازی در این زمینه همکاری داشته باشد اما در نهایت نیز باید از آنها زمین را خریداری کنیم.
وی افزود: مدارس دولتی نیمه تمام اصلا وجود خارجی ندارد و در هر مدرسه نیمه کاره ای که در سطح استان وجود دارد، خیران پای کار آمده و مدرسه را تکمیل کرده اند.
رادمنش اعلام کرد : مدارس نیمه کاره در واقع برخی مدارس مشارکتی هستند که آمار آنها به ۴۲ مورد رسیده است و در این مدارس خیران سهم ۵۰ درصدی خود را تکمیل کرده اند و منتظر پرداخت سهم دولت هستند تا بتوان از مدارس بهره برداری کرد.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد با اشاره به اینکه دولت برای تکمیل این مدارس باید ۵۰ میلیارد تومان پرداخت کند، خواستار پرداخت هرچه سریع تر این مبلغ از سوی دولت شد.
رادمنش یادآور شد: در حال حاضر جمعیت دانش آموزی استان یزد ۲۳۰ هزار نفر است که این دانش آموزان در هزار و ۲۵۳ مدرسه دولتی، ۱۸۸ مدرسه غیردولتی، ۴۶۷ پیش دبستانی و ۱۱۳ مدرسه بزرگسالان تحصیل می کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار کلاس درس در استان یزد وجود دارد که ۴۵ درصد از این میزان نیازمند بازسازی است و برای بازسازی آنها به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
رادمنش در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز در استان یزد خبر داد و گفت : این جشنواره با حضور بیش از هزار خیر نیک اندیش استان یزد در ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در مدرسه ماندگار ایرانشهر برگزار و از خیران تجلیل می شود.

900

کد خبر: 936053

وب گردی

وب گردی