انهدام باند سارقان تلفن همراه در متروی تهران 

فرمانده یگان انتظامی متروی تهران، با اشاره به دستگیری سه سارق حرفه ای در 2 ایستگاه مترو، گفت: 2 متهم این پرونده در ایستگاه متروی امام خمینی و یکی دیگر در ایستگاه متروی پایانه جنوب دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ "علی راقی"به تشریح این خبر پرداخت و گفت: در اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارقان در ایستگاه های پر ازدحام مترو، از جمله ایستگاه امام خمینی(ره)، ماموران این یگان به بررسی افراد مظنون پرداختند.

این مقام انتظامی گفت: در این بررسی ها ماموران به یک زوج که در میان جمعیت پرسه زده و به زاغ زنی مشغول بودند، مظنون شده و برای بررسی موضوع آنها را تحت کنترل و نظارت قرار دادند.

وی افزود: این اقدامات ادامه داشت تا این که در یک لحظه یکی از این مظنونان درست زمان رسیدن قطار مترو و ازدحام جمعیت اقدام به سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان کرد که این مساله از دید تیزبین پلیس مخفی نماند و بلافاصله برای دستگیری آنها اقدام کردند.

فرمانده یگان انتظامی مترو، بیان داشت: هر دو متهم بازداشت شده و مقر پلیس در ایستگاه متروی مذکور منتقل شدند و در بررسی و بازجویی های انجام شده هر دو به سرقت تلفن همراه و جیب بری اعتراف کردند و در بازرسی از وسایل آنها سه دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت شناسایی مسروقه کشف شد.

سرهنگ راقی، تصریح کرد: در یک عملیات ضربتی دیگر در ایستگاه متروی پایانه جنوب نیز ماموران موفق شدند یک سارق حرفه ای را که در ازدحام جمعیت پرسه زده و اقدام به سرقت از شهروندان و مسافران مترو می کرد، دستگیر کنند.

وی در تشریح دستگیری این متهم نیز، گفت: ماموران مستقر در این ایستگاه هنگام تردد و گشت زنی در محوطه مسافری متوجه حضور یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار شدند که در حال کلنجار رفتن با دو دستگاه گوشی تلفن همراه است و تلاش دارد رمز گوشی های را باز کند.

فرمانده یگان انتظامی مترو، توضیح داد: بر همین اساس، متهم بازداشت و به همراه گوشی های تلفن همراه به مقر انتظامی ایستگاه مترو، منتقل شد در بررسی های انجام شده مشخص شد که هر دو گوشی مسروقه است این متهم سعی دارد قفل آنها را باز کند.

سرهنگ راقی، گفت: هر سه متهم پس از اعتراف به جرایم خود به کلانتری های محل منتقل شدند و با تشکیل پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران بازجو قرار گرفتند.

سرهنگ راقی، در پایان به شهروندان و مسافران مترو توصیه کرد، هموطنان محترمی که در سطح تهران با مترو تردد می کنند حتماً از وسایل همراه خود مراقبت بیشتری بنمایند و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس های مستقر در مترو و یا با شماره تلفن 110 تماس حاصل نمایند.

پایگاه خبری پلیس

۷۰۵

کد خبر: 936071

وب گردی

وب گردی