کلاه زردها به خیابان آمدند/ وزارت نیرو پاسخگو نیست

شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق اواخر فروردین ماه طی فراخوانی اعلام کرده بودند که برای دفاع از حقوقشان اقدام به تجمع در مقابل وزارت نیرو خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ موضوع تعیین تکلیف و حل مشکل تبدیل وضعیت شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق در سال گذشته توسط مسئولان ذیربط مطرح شد تا جاییکه این بحث بعد از بررسی و تبادل اطلاعات بین طرفین به امضای وزیر وقت نیرو (حمید چیت‌چیان)، معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی(علی اکبر مهاجری) و مدیرعامل شرکت توانیر (آرش کردی) رسید و بعد از بررسی‌های به عمل آمده به سازمان امور استخدامی کشور ابلاغ شد.

لازم به ذکر است در نامه حمید چیت چیان وزیر سابق نیرو آمده بود که بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز در مشاغل مذکور در سقف مجوزهای استخدامی براساس ماده 124 مدیریت خدمات کشور است و شرکت مادر تخصصی توانیر موظف است ظرف مدت سه ماه نسبت به ساماندهی کلیه کارکنان شاغل پست های فوق توزیع و انتقال برق در چهارچوب این ابلاغیه اقدام کنند.

در نتیجه این جلسات شاغلین پست های برق در زمره مشاغل حاکمیتی و با نوع قرارداد کارگری دائم قرار گرفتند. همچنین طی تفاهماتی که بین اعضای کارگروه یاد شده برگزار شد، مقرر گردید ذینفعان در زمره مشاغل کارگری ماده 124 قانون خدمات کشوری قرار گیرند و در همین راستا معاونت سرمایه انسانی سازمان امور استخدامی ابلاغیه ای به تاریخ 1396.2.12 و شماره 1149587 خطاب به معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو ارسال کرد.

چیت چیان وزیر نیروی وقت نیز پیرو این ابلاغیه، بخشنامه ای را به شماره 96/19413/50/100 و تاریخ 1396.3.17 پیرامون تبدیل وضعیت شاغلین پست های برق به کارگر دائم به آقای کردی مدیریت توانیر ارسال نمود و به توانیر ضرب العجل سه ماهه داد تا ابلاغیه سازمان امور استخدامی راجع به تبدیل وضعیت نامبردگان را اجرا نماید.

حال با گذشت قریب به یکسال معاونت منابع انسانی وزارت نیرو و توانیر از اجرای ابلاغیه سازمان امور استخدامی و بخشنامه وزیر وقت، به دلایل نامعلوم سرباز می زنند.


در همین راستا خبرنگار ایسکانیوز بعد از پیگیری‌های مستمر موضوع را از روابط عمومی کل وزارت نیرو جویا شد و ببران در این خصوص تاکید کرد که نمایندگان شاغلان شرکت پست انتقال و توزیع شرکت برق با مسئولان وزارت نیرو و سازمان استخدامی جلساتی متعددی را در جهت رفع مشکل برگزار کرده‌اند و انتظار می‌رود که بعد از بررسی‌های لازم، تعیین تکلیف شوند.

زمانی که این خبر در خروجی خبرگزاری ایسکانیوز قرار گرفت خبرهایی مبنی برجوابیه برای روابط عمومی کل وزارت نیرو صادر شد. شواهد حاکی از آن است که کلاه زردها اعتقاد داشتند که این بحث ربطی به سازمان امور استخدامی کشور ندارد و وزارت نیرو برای استخدامی آنها سنگ‌اندازی می‌کند.

بنابراین بعد از انتشار این جوابیه خبرنگار ما چندین بار خواست که با مسئولان وزارت نیرو ارتباط برقرار کند. تا جاییکه آقای مهاجری معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی بعد از پاسخگویی به خبرنگار ما خواستند که از طریق دفتر ایشان برای گرفتن زمان مصاحبه هماهنگی‌های لازم به عمل آید اما متاسفانه با گذشت بیش از چند روز این اتفاق حاصل نشد، حتی پاسخی از سوی مسئولان زیرمجموعه دریافت نشد.

شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق از اظهارات معاونت منابع انسانی وزارت نیرو نیز انتقاد کردند و گفتند: اینکه بخواهند سازمان امور استخدامی را مسئول تعیین تکلیف ما بدانند، درست نیست چراکه براساس ابلاغیه وزیر قبلی نیرو، سازمان توانیر مسئول تبدیل وضعیت کلاه‌زردهاست، اما در انجام این تکلیف قصور کرده‌ است.

این چندمین بار است که اپراتور‌های پست‌های فشار قوی برق از استان‌های مختلف به تهران می‌آیند و با خواسته‌ی تبدیل وضعیت، مقابل نهاد‌های مرتبط تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

می‌توان این نکته را یادآور شد که کلاه زردها اواخر اردیبهشت ماه طی فراخوانی اعلام کرده بودند که برای دفاع از حق خودشان دست به تجمع خواهند زد با وجود این، متاسفانه زمانی که این موضوع را با برخی از مسئولان در جریان گذاشتیم، جواب‌های سربالایی دادند و توپ را به زمین یکدیگر پاس دادند. در صورتی که اگر مسئولان وزارت نیرو جواب‌های قانع کننده برای این قشر زحمتکش ارائه می‌دانند امروز شاهد تجمعشان در مقابل وزارت نیرو نبودیم.

حال این سوال پیش می‌آید کلاه زردها کی به حق خود خواهند رسید؟

402

کد خبر: 936088

وب گردی

وب گردی