صالحی امیری: در بخش بودجه حمایت ویژه‌ای از ورزش لحاظ کرده‌ایم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دولت حمایت ویژه‌ای از ورزش کشور در بخش بودجه‌ای در نظر گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، رضا صالحی‌امیری در نشست مشترک با روسای فدراسیون‌های ورزشی که شیخ احمد فهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا نیز در آن حضور داشت، گفت: امروز سرمایه اصلی ورزش ایران که در این سالن هستند، انسان‌های پاک و با دانش و با انگیزه در حوزه قهرمانی‌اند. همه نیروها در اردوهای آمادگی برای جاکارتا هستند و همدلی و وحدت خوبی بین این عزیزان و کمیته و وزارت و دولت نکته مثبت ورزش ماست.

وی افزود: به این سرمایه بزرگ ورزشی افتخار می‌کنیم. در فوتبال حتی تا 40 میلیون بیننده داریم و جامعه نسبت به ورزش حساس است و روسا و دبیران فدراسیون‌ها نسبت به توسعه ورزش حساس هستند. دولت نیز در بخش بودجه حمایت ویژه‌ای از ورزش دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: تلاش داریم در ایران، ورزش امری اخلاقی و اجتماعی باشد. جامعه جوان و 81 میلیونی ما نیازمند نشاط اجتماعی است که هنر و ورزش می‌توانند موثر باشند.

صالحی‌امیری ادامه داد: در آستانه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا نیازمند حمایت جدی هستیم. همچنین لازم است بخشی از رویدادهای ورزشی را میزبانی کنیم. در واقع شرایط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را داریم و این مسئله کمک می‌کند تا ظرفیت‌ها افزایش یابد.

وی گفت: نیمی از دانشگاه‌ها در اختیار زنان است و مطالبات زیادی به‌ویژه در ورزش دارند. در گذشته قدم‌های خوبی برداشته شده و البته کافی نیست. می‌خواهیم فدراسیون ورزش زنان احیا شود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در کرسی‌های آسیایی روسا و دبیران را در این مسیر انتخاب کنید. ظرفیت مدیریت کم‌نظیری داریم ولی کرسی‌های مناسب نداریم و می‌خواهیم که از ما حمایت شود. معتقدم که می‌توان از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به عنوان یک ظرفیت علمی استفاده شود. در واقع می‌توانیم میزبان نشست‌های علمی باشیم. همچنین می‌خواهیم میزبان جلسه بعدی شورای المپیک آسیا در ایران باشیم.

602

کد خبر: 936177

وب گردی

وب گردی